Inlägg från: Anonym (spioner och kontrollfreaks) |Visa alla inlägg
  • Anonym (spioner och kontrollfreaks)

Bakgrundskoll inför dejt

Har aldrig kollat någon och har själv alltid profiler som inte går att kolla upp. Har varken Facebook eller mitt riktiga namn. Tycker man tar reda på saker om varann lite i taget, inte spionerar innan. Ska jag hem till nån kille kan jag däremot ge adressen till en vän och be att de ringer mitt i dejten som en säkerhetsåtgärd.

Anonym (Koll) skrev 2019-02-10 11:08:17 följande:

Mrkoll.se kan man se mycket på.

De flesta är numera så medvetna om att de kan bli kollade så de har kontantkort och den mesta konversationen sker på nätet bakom påhittade nics och kik/snap.
    Många hatar också prata i telefon av den yngre generationen så det är lätt att vara anonym då. Jag ger inte mitt nummer från långt in i dejtadet när man setts och så där och pratat mycket. Kan säkert skrämma bort många att man inte "uppkollningsbar" på nätet men jag förutsätter att folk månar om sin integritet och tycker det är ett sundhetstecken. I de där s k rena mjölpåsarna brukar det finnas en hel del tvivelaktigt.

Ger verkligen ingen rättvis bild av människor att snoka runt i människors privatliv, ekonomi och annat. Sånt är meningen att man ska få veta efterhand om en människa och vissa saker skulle inte spela någon som helst roll om man lärde känna människans helhet och kemin. Det kan snarare ha motsatt verkan...att man blir avtänd pga fördomar och missförstånd, så att man istället missar kärleken i sitt liv eller en fin person att dela något med.

Svar på tråden Bakgrundskoll inför dejt