Inlägg från: Chattisen |Visa alla inlägg
  • Chattisen
    Anonym (Nybörjare) skrev 2019-02-09 22:20:37 följande:

Vad kollar du då? Jag menar inte vad du faktiskt frågar personen utan mer vad du snokar fram . Kollar du tex inkomst? Läste i en annan tråd att för vissa är inkomst väldigt viktigt och blev därför nyfiken.

Jo iof klart man har snokat lite, innan man tar ett beslut av att höra av sig, typ ålder eller status. Skulle dock aldrig kolla upp någons inkomst, det känns lite grisigt.
  • Chattisen
    Anonym (Nybörjare) skrev 2019-02-09 22:29:55 följande:

Status?

Ålder? Du menar om personen ljuger om sin ålder? Usch, jag hade blivit extremt av om någon ljög om sin ålder på en dejtingsida...gör folk detta..?!

Hänger inte på dejting sidor så det vet jag inte. Men vill jag ta kontakt med någon så kollar man in Facebook och typ hitta.se då får man cevilstatus och ålder. Är också nybliven singel och har inte börjat dejta, vet inte riktigt hur andra gör.
  • Chattisen

Tror jag skiter i att dejta.. verkar ju galet om man måste leta rätt på någons förflutet.

• Chattisen

Det finns verkligen galningar, både kvinnor och män. Men att ständigt vara på sin vakt, att ha kontroll över allt som händer en, det tar bort livskvalitén.

Ibland är naiv och lyckligt ovetande ett ok alternativ, annars skulle vi säkert stanna hos en och samma person, (om man ens vågar träffa någon).

Det gäller kanske att dejta bland dem man vet vilka det är, vänners vänner, etc. då slipper man leka polis och stalka någons förflutna.

• Chattisen
    Anonym (Hnbxf) skrev 2019-02-10 10:17:35 följande:

Jag har inget att dölja, Eftersom jag inte har något att dölja är jag självklart okej med att min dejt kollar upp mig innan vi träffas, varför blir DU kränkt av att någon tar del av fakta som finns i OFFENTLIGA register? Låter mer och mer som att du inte har rent mjöl i påsen.

Det ger en sne bild av en person och vem säger att en dom är rättvis. Jag vill bilda min egen uppfattning, jag tror på magkänslan som talar Om när något är fel, jag vill lära känna en person genom frågor. Det här är tyvärr något som försvinner ju mer vi nyttjar nätet, jag är medveten om hur enkelt det är att hitta fakta om en annan människa. MEN det gör det inte rätt för det.
  • Chattisen
    Anonym (spioner och kontrollfreaks) skrev 2019-02-10 11:17:33 följande:

De flesta är numera så medvetna om att de kan bli kollade så de har kontantkort och den mesta konversationen sker på nätet bakom påhittade nics och kik/snap.

Många hatar också prata i telefon av den yngre generationen så det är lätt att vara anonym då. Jag ger inte mitt nummer från långt in i dejtadet när man setts och så där och pratat mycket. Kan säkert skrämma bort många att man inte "uppkollningsbar" på nätet men jag förutsätter att folk månar om sin integritet och tycker det är ett sundhetstecken. I de där s k rena mjölpåsarna brukar det finnas en hel del tvivelaktigt.

Låter mest som paranoia, men det är klart är man lite mysko själv.. som man känner sig själv, dömmer man andra! Ligger väl lite sanning i det. Jag har inget att dölja och är mån om min integritet, så jag behandlar andra likadant.
  • Chattisen
    Anonym (ML) skrev 2019-02-10 21:28:32 följande:

Så om man inte ser de där tre domarna för våldtäkt och kvinnofridskränkning i Lexbase så skulle det inte spela någon roll "om man lärde känna människans helhet och kemi"?

Kvinnor ska kolla upp främmande män från nätet av ren självbevarelsedrift. Domar är offentliga liksom civilstatus. Efter att ha sett en del bl.a. genom yrket rekommenderar jag ingen att vara naiv och "gå på magkänsla". Man behöver bara ta reda på det mest grundläggande, inte snoka runt i folks övriga privatliv.

Och nej, den typen av män förtjänar inte en andra chans. Det är klassiska upprepningsbrott och många kvinnor har ångrat att de inte tog det på allvar.

Man ska inte vara paranoid utan förnuftig.

Hur gjorde kvinnorna för 15 år sen?

Dom intog försiktighet, var sunda i sitt möte med nya människor. Det är nätet som är fel, inte verkligheten utanför.
Svar på tråden Bakgrundskoll inför dejt