Inlägg från: Anonym (Hmmmmm.....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmmmm.....)

Bakgrundskoll inför dejt

Har en väninna vars far, som var polis, alltid kollade hennes dejter. Fast då var vi i 20-årdåldern.

• Anonym (Hmmmmm.....)
    baralillatant skrev 2019-02-09 22:42:24 följande:

Självklart kollar man om basic grejer som säger verkar stämma. Vart dom bor, ålder osv. Efter jag var nära att bli våldtagen av en dejt och fick reda på att han redan var dömd för en våldtäkt så kollar jag även Lexbase.

Men jag gissar att dom flesta inte gör det.

Tyvärr bör man nog göra det. Många gifta män ljuger och låtsas vara singlar dessutom.
  • Anonym (Hmmmmm.....)
    Kermit1561 skrev 2019-02-10 08:49:44 följande:
    Det är väl snarare våltäktsanklagelser som är den stora oron för män. Kan ruinera ens liv och är omöjliga att försvara sig mot.
    Jag kan lova dig att risken för våldtäkt är extremt mycket högre än att som man bli oskyldigt anmäld för våldtäkt. Konsekvenserna är också extremt större.
  • Anonym (Hmmmmm.....)
    Chattisen skrev 2019-02-10 21:34:52 följande:
    Hur gjorde kvinnorna för 15 år sen?

Dom intog försiktighet, var sunda i sitt möte med nya människor. Det är nätet som är fel, inte verkligheten utanför.
    ...och de råkade ut för våldtäktsmän!
  • Anonym (Hmmmmm.....)
    Anonym (Japp) skrev 2019-02-14 13:53:52 följande:

Kollar alltid upp personer jag ska på dejt med. Kollar framförallt Ratsit (gift eller inte?) och Birthday (bor själv eller ihop med nån?). Har visat sig rätt lönsamt för det är många som har sambos eller som är gifta som är ute på dejtsidor. Inkomst har jag aldrig kollat. 

Ja tyvärr väldigt vanligt. Skrämmande vanligt faktiskt. Deras fru/sambo blir bedragna samtidigt som tjejer som letar seriös partner kan få napp på någon som sedan isar sig vara skit.
Svar på tråden Bakgrundskoll inför dejt