• Anonym (Hör på maken)

Gravid med sig själv!!

Det verkar absurt men jag har en ?vän? som är en hermafrodit och som är gravid. Det finns ingen pappa dock för hon har blivit gravid av sig själv.

Är det verkligen möjligt?? Borde inte kroppen stöta bort sina egna gener?

Hon måste bluffa va? Vad ska man göra? Hon säger att hon inte tänker gå till läkaren utan fixa allt själv och föda hemma.

Kan man anmäla till någon?

Jag är helt mållös. Och ja det är helt sant!

• Svar på tråden Gravid med sig själv!!
  • Meriall

Teoretiskt möjligt men praktiskt nästan omöjligt. Någon som var "fungerande" i två kön hade varit en medicinsk sensation och läkarna hade haft koll på personen, iaf i ett land som Sverige.

Varför vill hon inte gå till sjukvården? Förstås för att något är lurt. Hon vill inte uppge vem som egentligen är pappa till barnet. Hade det varit hon själv finns ju ingen anledning att inte gå dit.

• Anonym (..)

enligt forskningen så är det möjligt att göra könsceller av stamceller men det är dock inte lagligt än.

• Anonym (Sally)
    Anonym (Hör på maken) skrev 2019-02-10 10:16:46 följande:

Det verkar absurt men jag har en ?vän? som är en hermafrodit och som är gravid. Det finns ingen pappa dock för hon har blivit gravid av sig själv.

Är det verkligen möjligt?? Borde inte kroppen stöta bort sina egna gener?

Hon måste bluffa va? Vad ska man göra? Hon säger att hon inte tänker gå till läkaren utan fixa allt själv och föda hemma.

Kan man anmäla till någon?

Jag är helt mållös. Och ja det är helt sant!

Jag skulle spontant säga att din vän ljuger.
  • Anonym (Hör på maken)
    Meriall skrev 2019-02-10 10:20:32 följande:

Teoretiskt möjligt men praktiskt nästan omöjligt. Någon som var "fungerande" i två kön hade varit en medicinsk sensation och läkarna hade haft koll på personen, iaf i ett land som Sverige.

Varför vill hon inte gå till sjukvården? Förstås för att något är lurt. Hon vill inte uppge vem som egentligen är pappa till barnet. Hade det varit hon själv finns ju ingen anledning att inte gå dit.

Hon bor i Bulgarien egentligen. Är nog inte svensk medborgare, men är ofta i Sverige ändå för släkten bor här.

Vet inte var hon tänker föda.

Jag har försökt googla men hittar bara djur som lyckats föröka sig på samma sätt.
  • Anonym (Hör på maken)
    Anonym (Sally) skrev 2019-02-10 10:28:34 följande:

Jag skulle spontant säga att din vän ljuger.

Det verkar så. Har svårt att tänka mig att hon lyckats ragga upp någon tillfällig man bara. Med tanke på att hon är två-könad. Fast d är klart. Man ser ju så konstiga fantasier och fetischer folk har bara genom att läsa trådarna i sex-forumet.
  • Anonym (Hör på maken)
    Anonym (..) skrev 2019-02-10 10:36:09 följande:

www.aftonbladet.se/relationer/a/9mEJKd/agg-kan-befruktas-utan-spermier

Snart kan bebisar komma till världen utan mannens hjälp. Forskare i Australien har kommit på ett sätt att befrukta ägg med hjälp av genetiskt material från celler i den egna kroppen ? dock inte sperma. Den revolutionerande nyheten innebär nytt hopp för par som inte kan få barn.

Såg oxå den artikeln när jag googlade. Intressant men som någon skrev så borde det bli sensation om en människa blir gravid med sig själv.

I vilket fall som helst så borde riskerna för missfall och komplikationer öka markant. Därför måste jag få henne att söka hjälp. Men jag vet inte vem jag ska kontakta.
  • Anonym (..)
    Anonym (Hör på maken) skrev 2019-02-10 11:01:09 följande:

Såg oxå den artikeln när jag googlade. Intressant men som någon skrev så borde det bli sensation om en människa blir gravid med sig själv.

I vilket fall som helst så borde riskerna för missfall och komplikationer öka markant. Därför måste jag få henne att söka hjälp. Men jag vet inte vem jag ska kontakta.

det blir man isåfall på konstgjord väg och den metoden är inte laglig vad jag vet.
  • Anonym (Hör på maken)
    Anonym (..) skrev 2019-02-10 11:04:24 följande:

det blir man isåfall på konstgjord väg och den metoden är inte laglig vad jag vet.

Det förstår jag.

Hon har inte varit på nån konstbefruktningsexperiment. Men frågar kvarstår ändå om det är möjligt att spruta sperma i sig själv från sig själv och bli gravid och föda ett friskt barn?!

För mig låter det osannolikt och borde vara en sensation. Det finns kanske andra hermafroditer i världen som lyckats men som sagt så hittar jag inget på Google.
  • Meriall
    Anonym (Hör på maken) skrev 2019-02-10 10:33:29 följande:

Det verkar så. Har svårt att tänka mig att hon lyckats ragga upp någon tillfällig man bara. Med tanke på att hon är två-könad. Fast d är klart. Man ser ju så konstiga fantasier och fetischer folk har bara genom att läsa trådarna i sex-forumet.

Anonym (Hör på maken) skrev 2019-02-10 10:33:29 följande:

På vilket sätt tvåkönad? Vet inte hur det är i Bulgarien men i många närliggande länder så opereras yttre könsdelar på bebisar ifall de är intersex. Så att de ser ut som bara ett kön. Har svårt att tänka mig att det inte blir opererat om bebisen har vagina och penis.
Svar på tråden Gravid med sig själv!!