• Äldre 10 Feb 12:34
    877 visningar
    2 svar
    2
    877

    När började ni med play doh?

    Hej!

    Jag är så sugen på att göra egen play doh och introducera mitt barn i modellerans roliga värld! Men är det någon idé än? Han är 16 månader. Tänker om han bara kommer att äta upp allt och inte förstår det roliga i att pilla och bygga :) När började ni? Och var det för tidigt?

  • Svar på tråden När började ni med play doh?
  • Äldre 10 Feb 12:43
    #1

    Min dotter började när hon var runt 11 månader eftersom storebror höll på. Tycker inte att det var förtidigt. Visst smakade hon på det flera ggr men lärde sig snabbt att de inte smakade gott. Däremot skapade hon ju inget det första halvåret. Satt mest och kände på det. Men tycker absolut inte det är för tidigt att prova. Är ju bara att avvakta i fortsättningen om det inte fungerar. Och gör du tex trolldeg så är det ju inget farligt i degen utan han kan smaka bäst han vill men kommer inte smaka gott.

  • Äldre 10 Feb 22:30
    #2

    Det var ganska tidigt som jag gav dem hemgjord playdoh. Strax efter året vet jag att vi köpte ett sådant storpack med 20 burkar i iaf.
    Men mina smakade aldrig på degen heller.

    Men om du är tveksam så gör en deg med månsand istället det är endast barnolja och vetemjöl (blir lite som kinetic sand men mjukare)

    Eller trolldeg då är det bara salt, vatten och mjöl i.

Svar på tråden När började ni med play doh?