Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Klimakterieproblem??

Anonym (Gaaaah!!!) skrev 2019-02-12 08:26:48 följande:

Oj! Tack för alla svar!! Låter ju inte helt jätteroligt vad man har framför sig då... 

Detta låter ju ändå skönt... hur funkar det med sexlivet? Försvann din sexlust, och har den i så fall kommit tillbaka igen? Det är nog det jag fasar för mest, att sexlusten ska försvinna. Än så länge har jag den kvar trots torra slemhinnor, men jag är ju som sagt bara precis i början och man har ju hört mycket om folk som förlorat sexlusten. Däremot har jag inte först så mycket om om den kommer tillbaka igen och i så fall hur snabbt.

Men det där du tog för blödningarna ska jag nog kolla med gyn, för precis som Avskyr klimakteriet skriver så är det ju helt hopplöst med dessa blödningar som man aldrig vet när de ska komma och hur länge de ska hålla på. Man kan ju inte planera nåt öht!Oj!! Ja, riktigt så illa har det ju inte blivit för min del än, med mens i en månad! Fy vad jobbigt! Men de där långa uppehållen ser jag fram emot! Och ja, som sagt, trots torra slemhinnor finns lusten kvar än så länge som skönt är.

Nu är jag visserligen man, men när mitt ex gick igenom klimakteriet ändrades inte sexlusten. Vi hade sex varje dag, oavsett om hon blödde, hade flytningar, eller var torr. Precis som vi alltid gjort. Kanske handlar det lite om ett val från bådas sida. Blir man fattar, eller ratar mannen vid symtom, blir det säkert en ond spiral. Så till slut vill ingen ha sex de dagar man känner av det.
  • Anonym (Man)

[quote=79440379][quote-nick]Anonym (Gaaaah!!!) skrev 2019-02-13 09:20:52 följande:[/quote-nick]

Ja, kanske är det så. Flytningar eller torka ser jag inte som ett problem, men när det verkligen är syndaflod känns det inte så lockande. Förtar ju lite av stundens hetta om man ska hålla på och greja med handdukar och grejer, eller byta lakan varje gång. Härligt att höra att hon lyckades behålla sin sexlust i alla fall!

Vi löste det genom att alltid ha bäddat med badlakan i sängen. Blött och kladdigt kan det ju bli av fler orsaker. Blev det inget sex vid sänggående, var det ju bara att ta bort. Men för det mesta sov vi på det också.

Svar på tråden Klimakterieproblem??