Inlägg från: Anonym (Faster Flo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Faster Flo)

Klimakterieproblem??

Jag är 55 och har väldigt regelbunden mens fortfarande, dvs den börjar på rätt dag. Däremot så kan den hålla på allt mellan 4 och 11 dagar. Det där med klumpar känner jag också igen och jag har haft ?katastrofer? då det blött igenom allt vid nästan varje mens de senaste 10 åren. Nu har jag börjat att ta Ipren, 200mg 3ggr/dag, i början av mensen. Det reducerar blödandet med 30%-50% och gör det mer hanterbart.

Jag vågar inte nämna att jag har långa blödningar för min gynekolog. Gjorde det en gång och hon började direkt prata om en biopsi av livmoderslemhinnan. Hon sa att om jag har en lång blödning till (detta var alltså efter min första) så måste vi göra biopsin. En sådan Biopsi lär vara något av det värsta man kan råka ut för så jag drar ut på det tills jag verkligen måste. Nyfiken på om någon annans gyn nämnt något sådant?

• Anonym (Faster Flo)
    Anonym (Sextokig) skrev 2019-02-18 09:33:45 följande:

55 är du motaglig tror du ?? De borde ge sig ..55 å blöda är inte de ovanligt ???

Man kan ju hoppas! Senast jag var hos doktorn så nämnde hon att hon fått berätta för en 56-åring patient denna var gravid! Och hon hade tre 48-åriga patienter som var gravida förra året. Så det kan ju dra ut på tiden.
  • Anonym (Faster Flo)
    Anonym (gunilla) skrev 2019-02-18 16:21:16 följande:

Huamig... nu när jag läser detta så minns jag att min gynekolog sa samma sak.

Jag vet hur olidligt plågsamt det är att bara sätta in en spiral så jag sa bara "nej tack, ska ni göra det så får ni söva mig".

Då var det inte så angeläget längre.

Nu fick jag hjälp av Provera och det blev bra ändå till sist.

Ja det är väl lite samma här. Jag frågade vilken sövning eller bedövning de använde och hon svarade lite otydligt att det är inte proceduren. De tjänar pengar på att göra ingreppet utan bedövning ?och det går ju så fort?, ?bara 10 minuter?. Jotack, det går fort att hugga av ett lillfinger också men ingen skulle göra det utan bedövning. Det är lite typiskt när det gäller kvinnor att ?man skall stå ut? och vara ?duktig flicka?. Nu bor jag utomlands så det kanske är lite annorlunda här.

Tror att jag skall fråga om Provera vid nästa besök. Men ibuprofen hjälper bra!
Svar på tråden Klimakterieproblem??