• Äldre 11 Feb 21:22
    583 visningar
    7 svar
    7
    583

    Hur fort tas betapred upp i kroppen?

    Slänger ut en snabb fråga här då kunskapen kanske ör stor ang just betapred i detta forum med allergier. Iaf så skall jag själv göra en undersökning imorgon och skulle idag rensa kroppen ned laxeringsmedel. Troligtvis fick jag en reaktion på det då jag fick röda utslag dock inte klassiska nässelutslag utan röda prickar. Åkte till närakuten och där fick jag betapred och antihistamin. Frågade hur snabbt det tas upp i kroppen då jag ju är extremt lös i magen av medicinen även om det lugnat ned sig.

    Men fick tabletterna vid 19.20 typ och sedan var jag på toa vid 21. Har tabletterna hunnit vara i kroppen tillräckligt länge för effekt? Någon som vet?

  • Svar på tråden Hur fort tas betapred upp i kroppen?
  • Äldre 11 Feb 21:28
    #1

    har för mig typ 30 min? men vet ej säkert. sambon är allergiker.

  • Äldre 11 Feb 21:30
    #2
    +1

    men bara för du är lös i magen betyder det inte att allt du får i dig oralt rinner rakt igenom. 

    Laxermedel löser upp avföringen, inte osmält mat/piller-intag-

  • Äldre 11 Feb 21:34
    #3

    Dom flesta värkar inom 45 minuter.

  • Äldre 11 Feb 21:39
    #4

    Ok då borde det stannat tillräckligt länge då, finns ingen info på nätet ang Just den frågan

  • Äldre 11 Feb 21:41
    #5

    Oroa dig inte, de har givit effekt!

  • Äldre 11 Feb 21:42
    #6
    JodiBabe skrev 2019-02-11 21:30:05 följande:

    men bara för du är lös i magen betyder det inte att allt du får i dig oralt rinner rakt igenom. 

    Laxermedel löser upp avföringen, inte osmält mat/piller-intag-


    Just det när du säger det så står det att man skall ta sina mediciner som vanligt så det stämmer ju som du säger
  • Äldre 11 Feb 21:56
    #7
    LHUF skrev 2019-02-11 21:42:05 följande:
    Just det när du säger det så står det att man skall ta sina mediciner som vanligt så det stämmer ju som du säger
    Skönt! 
Svar på tråden Hur fort tas betapred upp i kroppen?