• Äldre 12 Feb 04:51
    482 visningar
    10 svar
    10
    482

    9 (snart 10 mån) vaknar under nätter - blir tokig

    Hej!

    Har en dotter på 9,5 månader som vaknar

    Under natten.... tidigare HAR hon sovit hela natten mellan ca 23-08 men för ca 2-3 månader sen lägger jag henne 21/21:30 och hon vaknar 23 och ca 04:30.... inte en aning om varför.

    Dagtid sover hon ca 30 min på förmiddan och ca 1,5 h på eftermiddagen. Tar ca 30 min att somna om, läggningar på kvällen tar ca 10-15 min för att hon ska somna, då håller jag henne i famnen tills hon somnar och lägger över i sin säng

    Hon hatar välling

    Har exakta rutiner på kvällar med att ta på pyjamas osv

    Äter gröt som sista mål senast 1 timme innan läggning (mellan 1h-1,5h innan läggning)

    Ammas inte (slutade vid 5 månader, har inte påverkat sömnen)

    Äter ej under myterna, vill bara vara nära

    Får alltid torr blöja

    Mörkt och tyst i rummet

    Sover I egen säng sedan hon var 3 månader

    Sjukt tacksam för hjälp!!

  • Svar på tråden 9 (snart 10 mån) vaknar under nätter - blir tokig
  • Äldre 12 Feb 04:53
    #1

    Edit: Äter ej under nätterna, vill bara vara nära

  • Äldre 12 Feb 08:57
    #4
    Jemp skrev 2019-02-12 05:10:49 följande:

    Min jämngamla har också börjat vakna... Därav att jag är vaken nu, tror hon äntligen somnat om 1,5 timme senare. Inte likt henne!

    Hur söver du om på nätterna? De har ju vanligtvis en fas med separationsångest vid den här åldern så hon kanske har lättare att sova med er?


    Vid 1a uppvaket söver som jag vid läggning på kvällen, i famnen tills hon somnar om men vid 2a eller 3e uppvaket får hon sova med oss i sängen... då sover hon till ca 07/07:30

    Trodde också på fas förut men har hållit på så länge så tror inte på det längre :(
  • Äldre 12 Feb 14:21
    #8

    Jo vi har haft tur, därför jag är optimistisk på att man kan ändra tillbaka, men vet inte hur ... :)

Svar på tråden 9 (snart 10 mån) vaknar under nätter - blir tokig