Kandelaber skrev 2019-06-07 22:10:13 följande:
Hej, hur gick utredningen, visade det något? Förstår att det måste vara jobbigt att hamna i sommaruppehållet när man just tagit sig vidare till ivf. Har de stängt hela sommaren? Våran livio var bara stängd 4v.
När vi kom vidare tänkte jag att eftersom vi inte fick något särskilt konstaterat "problem" i utredningen så kunde vi se de sista få försöken innan ivf-start som bonus. Typ att Nu kroppen får du några sista chanser innan hjälpen kommer på riktigt! Men då krävs ju såklart att man inte har något konstaterat hinder att lyckas hemma.
Hej,
Utredningen visade att min sambo har lata och slöa spermier, som ligger lite låg i volym och antal. Lite under medel. Läkaren sa att det som oftast är medfött. att hade dom tagit ett nytt prov kanske det hade visat annat men eftersom dom utgår från resutaltet dom har i handen så skickade han remiss för ivf. Vilket jag är tacksam för, förstått att en del måste vänta bara på få remissen. Mig fanns inge fel på, utan allt ser och verkar bra. Även om man gör det som par så skulle jag ljuga om jag skrev att jag inte känner ett fustration över att det går för mig. Så mycket känslor och sorg så man faller helt samman ibland... Du har helt rätt, och jag känner väl att nu tänker jag leva lite ( varit nästan maniskt strikt på allt), det ska inte ätas det, tillskott, stickor, inte alkohol, inte röra en cigg, tempning, tider, duscha svalt, han ska inte sova med kalsonger. Nämen du hör ju haha...
Jag mailade receptionen idag faktiskt för liksom få en mer inblick, var väl lite i chock när jag satt där med läkaren. Allt gick så snabbt och var så pang på liksom. Han sa att dom hör av sig inom 3 månader ( antar han syftar på vårdgarantin) och vilket i vårat fall blir lagom till efter sommaren, sen har jag förstått att dom vill kunna vara mottagliga om man sätter i gång med hela processen och inte vara stängda om det skulle uppstå några ev komplikationer.
Hur va det för er? <3