Inlägg från: Nienna Calaelen |Visa alla inlägg
  • Nienna Calaelen

Scrapträsket

Arctura - Ska du vara med i Storsjö scrap's skisstävling? Har funderat på det, men jag vet inte....

Hej förresten, Johanna heter jag och är nybörjare på scrapping. Har gjort lite digitala scrappings tidigare och nu har jag börjat med "the real thing" (lite av båda finns i mitt bildgalleri). Måste säga att det är lättare med digitalt, men roligare med "riktigt"

Har tjuvkikat här i tråden ett tag nu, men nu ska jag sätta igång på allvar så då kan det ju vara bra med lite tips och idéhjälp! Bl.a. ska jag göra ett album till min sambos 30-årsdag och det kan jag behöva hjälp med längre fram!
    Fd. Johannan - Mamma till världens finaste Ella och världens goaste Neo
  • Nienna Calaelen
    Jo79 skrev 2006-05-16 12:59:13 följande:
    Nienna Calaelen skrev 2006-05-16 12:55:23 följande: Pyret78 - Jag har en Instant setter som jag är jättenöjd med! Den smäller till lite när man gör hål eller sätter öljetter, men man slipper stå och hamra i alla fall.www.makingmemories.com/products/tools/in...... ~Mamma till världens finaste Ella och världens goaste Neo~Smäller lite? Så lite att bäsen på övervåningen fortfarande sover?Mamma till KaramEllen
    Jodå, mina barn som sover på samma våning, typ 5 meter bort från där jag sitter, har då sovit fast jag gjort 4 hål och satt 4 öljetter (som man ibland måste trycka flera gånger på).
    ~Mamma till världens finaste Ella och världens goaste Neo~
  • Nienna Calaelen
    Matriark - Eller hur! Det är väldigt viktigt att verktygen är snygga och att de har en snygg förvaring. Det var den övervägande faktorn när jag valde mellan Instant och Silent setter.
  • Nienna Calaelen
    Loppan79 - scrapandgiftcorner.se har alltid fraktfritt på beställningar på över 100:- och det är det ju inte svårt att komma upp över
  • Nienna Calaelen
    myspysan - På första sidan av denna tråd står det lite om vad man behöver osv. Kika där.
  • Nienna Calaelen
    myspysan (igen) - Jag började med digital scrapping men har nu övergått till vanlig Det är ju inte lika dyrt med digital, men inte lika roligt heller. Jag har lite av båda i mitt galleri.
  • Nienna Calaelen
    Billabong - Ordernumret bör stå i orderbekräftelsen. Om du betalar med internetbank så väljer du meddelande istället för OCR och skriver ordernumret i fältet för OCR/Meddelande. Fast det kanske inte är precis så i din bank, jag har FSB, men något liknande bör det väl vara.
  • Nienna Calaelen

Nu har jag har en halvfärdig LO till beskådan i mitt galleri. Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra mer med den, förutom en titel. Ena sekunden tycker jag att den är bra som den är, nästa känns det som att det fattas något. Jag har jättefina, matchande Primablommor, men jag vet inte... Vet inte hur jag ska göra med titeln heller, vad det ska stå, om jag ska stämpla den osv. Usch, det är inget roligt att scrappa när man känner sig så velig!

• Nienna Calaelen
    Johannapanna - Jag kommer in, fast det är lite segt...
Svar på tråden Scrapträsket