• Lycka2

Scrapträsket

Bravo Cia, bra jobbat. Och tack för svaret, både om bebben och snurran. Jaha så det finns en färdig snurra. Skitdyr sa du..ok inget för mig med andra ord. Jag klipper kanske till bitar lite småslarvig och skriver namn på färg, inget avancerat. Kommer aldrig ha den tiden igen, jo om 15 år typ...*skratt*

• Lycka2

Köpa utstansade dogtags från Pappersbiten, det verkar ju jäkligt bra. Alltså det känns som ett måste. Jag är dötjafsig när jag gör beställningar nämligen. Beställer än det ena, än det andra pappret, och sen när det kommer förstår jag inte vad jag hade tänkt mig med dem. Visst, jag får hem riktiga gobitar, men de flesta kan jag inte använda. Smart va...!! En swap är ju inte heller dumt, men då måste man väl ha en del bazzills och stansa/klippa i eller hur? Det har ju inte jag...

Helsikke vad jag hatar den här fattiga månaden. Allvarligt talat...hur är det möjligt att vara så fattig som vi är just nu. Det måste vara något fel på slutet av februari då alla räkningar i hela världen ska betalas. Slutligen vill jag då passa på att tacka FK för att ni betalade ut för mycket för januari så jag fick typ 5 kr att leva på under mars månad. Tack.

• Lycka2

Lovely: Grattis till utnämningen. Jag är "såååå" förvånad...not. Du är ju så himla superduktig att det är....ja....avundsvärt...tror jag sagt det förr... Ja, iallafall var du väl värt det. Grattis igen.

tr3z: *skrattar* förlåt jag vet att det är det värsta som kan hända när man är på dåligt humör, men dina arga inlägg angående din LO och fula chatterboxpapper fick mig att garva högt. Jag kände liksom din frustration och irritation genom skärmen. Höggravid som jag är känner jag igen mig, jag är tyvärr rätt ofta så där jäkla irriterad just nu. Tjock och trött är jag, och hungrig mest hela tiden. Är jag riktigt jäkla sur surfar jag runt på FL bland alla hundra superidiotiska trådar som finns här och sitter och typ skriker vid skärmen år korkade inlägg...låter det normalt..nej. Chatterbox by the way...har också beställt och ångrat när jag sen fått dem...hmm.

• Lycka2

Hej scrapmasterscrappers...

En förmodligen pinsam fråga....Bazzill trio mono för 85 kr...hur många papper är det av varje färg...? Bazzill monochromatic för 129 kr, hur många papper är det där?

*Åhhhåhåh snälla någon nätbutik ha fraktfritt snart.*

• Lycka2

Hej alla,

är det så att någon av alla scrapbutiker som finns har liksom...extra mycket av allt? Jag sitter och kollar runt för att hitta det jag vill beställa, men det faller alltid på nåt, antingen finns inte just det limmet jag vill ha, eller det embossingpulvret, eller den färgen på bazzill-pappret etc. Visst, det går ju att göra flera beställningar, men även denna månad mår bäst av så lite fraktavgift som möjligt..

MAMMSY: Tack snälla för svar om fraktfritt! Jag är jättesugen att vara med i scraptävlingen, men vet inte om jag hinner, måste jag anmäla mig, eller kan jag göra mitt bästa, och lägga in bidraget om jag hinner?

• Lycka2

tr3z: Är sugen på foamstamps...vilkt alfabet har du köpt och råkar du veta storlek? Tycker du att de är för stora? Eller är det bara så att du vill ha lite mindre för variationens skull. Jag får nämligen för mig att de är såå stora.

• Lycka2

Zara Ö: Åhhåå låter ju super! Tack för tipset, beger mig dit genast för att kika.

• Lycka2

Hej,
    en fråga. Jag ska skriva en rubrik, och vill ha första bokstaven så där jättestor (som de där bokstäverna man kan köpa från BG). Är det någon som har tips på en fin font som är lite sådär BG-lik och rund liksom som jag kan skriva ut på nåt snyggt papper.

N81:Jag har inte ett tips på en bra bok eller så men ett hett tips är att följa denna tråd kontinuerligt. Det är vad jag gjort i flera flera månader, samt att jag läst mycket på www.scrappiz.se där du får svar på ALLA frågor som man någonsin kan komma på. Scrappiz är lite klurig "att läsa" men sitter man där lite och surfar runt, greppar man tillslut sidan och kommer då på hur jäkla jäkla bra den är.

• Lycka2

Följdfråga (typ): Jo Basic Grey monogramen är ju rätt lik Times New Roman, insåg jag just, men lite tjockare och lite mer "knorr" på bokstäverna...hmm finns det någon liknande font...??

N81: Glöm ej att anteckna det du lär dig, det gjorde jag och det är jag mycket tacksam för. Man lär sig sååå mycket hela tiden att det blir ett virrvarr om man inte skriver ner det man lär sig.

• Lycka2

Myskatt: Bra förslag. Hittade faktiskt en bra font där, tänkte inte själv på att leta där. Den sidan är dock FARLIG för mig, jag blir alldeles galen när jag letar runt bland alla fantastiska fonter. Undrar om jag har a thing for fonter, jag blir helt i extas kring dem...så förmodligen har jag väl det... ;)

• Lycka2

Ho ho ho här är det julafton! Fick stooort paket från Scraproom idag med så sjukt snygga papper (men naturligtvis en fyra stycken som jag starkt ifrågasätter hur f-n jag tänkte när jag köpte..) och lite annat roligt. Åhhh nu vill jag också snart ha en LO att visa upp för er. Jag har hängt med i tråden så sjukt länge nu, shoppat material, och inte en lo har jag visat upp. Snart borde någon härinne ställa mig mot väggen och fråga...Are you in or are you out? Men det är ni alldeles för snälla för ;)

• Lycka2

Sjukt...är det mitt favvo-ord just nu eller *pinsamt*..

• Lycka2

Hmm ja jag är inte direkt organiserad men har haft mycket funderingar och problem med papper och vad de heter etc. Nu gör jag följande: jag skriver DIREKT vid ankomst upp färgnamn på de bazzills jag beställer, på baksidan Tips är att spara kvitto/ordersedel etc för att sedan checka av de olika papprena. Samma sak gör jag på de mönstrade papper som inte innehåller info om färg och märke, men de flesta har ju den infon så de behöver man ju inte märka före användning.. Sedan har jag tänkt att man kanske av spillbitar bör kunna göra små tags och skriva upp all nödvändig info på dem. Tagsen kan man kanske klä på snöre? Färdig LO...kan man inte skriva upp pappersinfo på baksida? Kommentera gärna detta, speciellt om det är något tokigt som jag inte tänkt på... Drömmen vore att beställa tags av alla bazzills alla serier, det vore så jäkla bra att ha dem hemma när man ingen butik har att besöka inom de närmsta typ hundra milen.

Ja det var lite tankar, fler som vill dela med sig av organiseringsfunderingar?

• Lycka2

Hej alla,

tänkte bara tipsa om en kul sida som Blue Vapor (tror jag det var..) pratat om back in tha days, där man kan surfa runt i timmar och få supermycket inspiration till sina framtida verk, www.twopeasinabucket.com. Kolla in galleriet, och välj där vad du vill kolla in, typ baby, resor, barn, högtider etc. Jag tycker att där finns MYCKET fint att kolla på.

• Lycka2

Diz82: Hörrö...du är inte nån halvmedlem i den här tråden! Det startades en annan tråd där det snackas tävling, så här är du lika hel som alla andra *blink* (hur f-n får man in smileys!!!!??? jag har försökt men jag fattar inte, skittrög på datorer..)

Svar på tråden Scrapträsket