• esterr

Scrapträsket

Om man vill ha provlappar kan man gå med i så kallade swappar! Jag är just nu med några stycken och väntar hem pappersprov på alla corduroy, monotrios och monos.

Tagsen som Blue Vapor skriver om är väl rätt små, här får man en "något" större bit av varje (6 * 10 cm).

Om ni är sugna att hänga på finns det plats kvar här:
    - orange peel forum.pyssel.net/viewtopic.php&highlight=
    - crisscross forum.pyssel.net/viewtopic.php&highlight=
    - fourz forum.pyssel.net/viewtopic.php&highlight=

• esterr

Skumpis,
    antingen kan man göra precis som Jo79 föreslår, eller så har de flesta nätshoppar som säljer stämpel-grejor färdigvikta kort med kuvert.

• esterr

miiha,
    kände igen dig på presfotot, och mycket riktigt! En Öviksbo!

Utmaningarna på scrappiz ligger under forumet/swappar,tävlingar och utmaningar. Här brukar också nätshopparna annonsera när de har tävlingar på gång. Tex har scrapaddicted just nu en tävling där man ska göra en LO på temat Vår.

Cia, jag kör omonterat. *fniss*
    har mina i en parfymlåda från Elisabeth Arden men börjar växa ur den nu. Mitt enda alfabet är monterat så där klarar jag mig undan.

• esterr

Lycka2,
    om du hoppar på flera swappar samtidigt så kan du beställa papper från ett ställe och därmed komma undan billigare. Och oftast så behöver du ett, max 2 Bazziller av varje färg till varje swap. Och du behöver inte stansa ut några dogtags till swappen, utan bara skära till bitar i 10 x 6 cm.

• esterr

Sabika,
    jag har tidigare gjort några LO:s efter skisser men nu är min största inspirationskälla annonser. Och oftast växer en LO fram hos mig, så innan jag sätter igång och scrappar har jag oftast gjort en egen skiss, skrivit ev journaling, fixat rubrik, valt papper och tänkt ut ev dekorationer. Har ruskigt svårt att scrappa rätt upp och ner. Men det är jag det.

• esterr

Undrar om scrapbutiken du läste om, är den som inte finns där längre. Hon som hade den blev sjuk och lade ner själva butiken. Vet ej om nätbutiken finns kvar. Nån annan som vet?

Har scrappat en LO som jag laddar upp imorgon, var tvungen att ladda batteriet på digitalkameran först.

• esterr

Ny LO uppe, mitt bidrag till Pappersbitens tävling. Håll tummarna för att hon drar mitt namn!

• esterr

tr3z, om jag ska vara helt ärlig så är den lite för mycket för min smak.

Jag har faktiskt gjort om en LO hela fem gånger!! Tills jag blev nöjd med den, så det är helt ok att rädda det som räddas kan. Eller så låter du den vara och scrappar om kortet bara, så du får den som du vill ha den.

Och jag har massor av småmönstrade grilliga papper som jag har köpt när det var rea. Som jag nu har upptäckt att jag inte kan scrappa med. Får väl se det som läropengar....

• esterr

Nån som hört av Blue Vapor på sista tiden? Kan det vara så att det är bebis på G?

• esterr

Jaså, där är du ju BV! Får väl se hur länge vi får behålla dig här i tråden, med tanke på sammandragningarna. Min svåger och svägerska har bf imorgon, så det är väntans tider här med.

Såg att du hade "Encyclopedia..." och var nöjd med den. Tror du att den är nåt för mig, som gillar SS? Har precis kikat på den på en amerikansk site för 20 dollars nämligen. Rätt ok pris va? Har nämligen en kompis over there som har lovat att köpa lite scrapgrejor och skicka till mig. Men tusan vad billigt det är därborta, har kikat på hörnpunchar här hemma för 50 pix men där kostar de 25! Visserligen tillkommer ju frakten, men ändå!

Om vi åker över och hälsar på så ska jag köpa mig en sån där scrapväska och fylla upp den. *asg*

• esterr

diz82, jättefint!

Nåt som slog mig var att du kanske ska försöka hålla samma färg på rubriken, den vita försvann nästan och den ljusblåa hängde liksom löst. Annars tycker jag den var bra.

• esterr

Nån som har koll på en bra nätbokhandel i USA? Är ruskigt sugen på att beställa några böcker från Simple Scrapbooks men frakten skulle gå på nästan 22 USD. Lite mastigt för plånboken.....

• esterr

Hej tjejer!

Drabbad av scrapblocken men nu har jag laddat upp lite nytt i galleriet.

Har dessutom börjat jobba igen efter föräldraledigheten så orken och inspirationen har inte riktigt funnits där, tills igår då jag gjorde "vårfint på balkongen".

Kajsalisah,
    är det bra stämmning på ScrapRoom? Håller själv mest till på Scrappiz, lite på pyssel.net och minimalt på Papprikas forum.

• esterr

Snysop,
    hittade detta på scrappiz:
    "Så fr.o.m idag 24/4--25/4 kl: 23:59 är det fraktfritt på alla varor i lager (Gäller EJ 12"x12" papper, skrymmande) MINSTA order 50:- www.korthuset.se "

och

Den sista perioden av april har Collage Scrapbooks fraktfritt på alla köp över 300:- shop.collagescrapbooks.se

• esterr

Jag och Skogsflicka har fixat förvaring i varsin sån här från Ikea, www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=35136&langId=-11&parentCats=16198*16296*15776

Man skär ut skåror på sidan som man kan hänga mapparna i. Perfekt med lock så inte klåfingriga småbarn ( )kommer åt och så slipper man damm.

För att räkna om tum till våra cm, så multiplicera med 2,54.
    6 * 6 ------> 15,24 * 15,24
    8 * 8 ------> 20,32 * 20,32
    12 * 12 ------> 30,48 * 30,48
    8,5 * 11 ------> 21,59 * 27,94

• esterr

Shit pommes frites vad ni producerar inlägg!

Nu när jag har börjat jobba hinner jag inte läsa varje dag och helt plötsligt ligger man 10 sidor back!

Grattis Cheri till dt-uppdraget och lycka till med butiken, Sagomamma!

Jag har 2 nya LO:s i galleriet, gjorda på Make and Take på Skapa i onsdags. Välkomna in!

• esterr

Loppan,

Pappersbiten har paketpris på Bazzill (eller har haft iaf).

Såg att det pratades om Wishblade, sån vill jag också ha! Men dyr rackare, det där. Får nog vara extra snäll resten av året, om tomten ska komma med en sån.

• esterr

Glömde ju det viktigaste! Jag har blivit med scraphörna idag! Har ockuperat köksbordet med mina scrapgrejor under en längre tid och idag så tröttnade maken (bra taktik jag hade va? ).

Hyllor åkte upp i klädkammaren och så vips kan jag hålla till på en byrå. Får väl se hur jag löser det med stol, men det känns skönt att få ett eget ställe där man kan lämna grejorna framme iaf.

Svar på tråden Scrapträsket