Scrapträsket
Jag ska hålla mig tills min inneboende tittar ut och jag känner att jag orkar pyssla! Har varken ro eller råd att shoppa just nu...
Jag ska hålla mig tills min inneboende tittar ut och jag känner att jag orkar pyssla! Har varken ro eller råd att shoppa just nu...
Cia
Ja, jag hoppas på ett utbrott snart.
Vi ska fotografera oss vimmelkantiga, har äntligen blivit med digitalkamera och dessutom köpt ett hyfsat minneskort till så att vi kan leka paparazzis.
Humla78
Jag har både ett magnetiskt och ett foam och båda är bra på sitt sätt.
Det magnetiska är bra för längre texter och när man vill skriva i mindre format och till dem använder jag stämpelfärg.
Till foam stamps använder jag akrylfärg från Panduro och gör rubriker eller bara en enstaka bokstav som effekt.
För prickarna använder jag nog en punkt från något av symbolerna i foam-alfabetet. Tror det finns något liknande i det magnetiska. Har ett par alfabeten som vanliga gummistämplar och där finns det också prickar man kan använda, som semikolon.
Humla78
Akryl på tub är ju lite tjockare, men om du spär ut dem med lite vatten så...
Jag har använt mina akryl på tub till att t ex måla askar och så förut, för att de färgerna var läckrare än de jag hade från Panduro, och det funkar superbra.
Fast förresten, det kanske blir bra effekt att inte spä ut dem också. Måste testa det själv senare.
Humla78
Är det akryl ska vatten fungera bra att späda med eftersom det är vattenbaserad färg, fast mediumet kanske blandar sig ännu bättre med färgen än vatten.
Hej!
Smiter in en snabbis mellan matningar av mig och av Uma. Undrar om det är några som har gjort egna bebisalbum?
Jag har hindrat min sambo att köpa ett färdigt sådant där "Mitt första år" eller vad de heter, för jag har tänkt att jag ska scrappa det själv. Det skulle vara roligt att se hur andra har gjort och få lite inspiration.
Nu är ju Uma bara 10 dagar (om några timmar), men det är aldrig för tidigt att börja samla idéer och material. ![]()
Kikar in en kortis medan Uma är lugn och tillfreds. Längtar tills jag får tid och ro att pyssla. Och handla! 
Cia:
Jo, sådär brukar det vara ibland på Tradera! Förut sålde de hörnstämplar styckevis som kostade 30 kr i set om tre och buden var mellan 30-45 kr styck på Tradera. Det fanns ett liknande (likadant?) set på Panduro samtidigt, men inte ens det kostade så mycket. Så det gäller att veta vad det är värt så att man inte blir blåst... Fula fiskar på Tradera.
bitte71
Vet inte om Panduros set är prisvärda. Det beror på om du gillar innehållet färgmässigt och så. Det som du kanske vill köpa till är små dekorationer, som band, knappar eller t ex "figurer" i plast. Finns en liten påse baby-dekorationer på Panduro bland annat.
Hej hopp!
Har inte tid att scrappa just nu, ingen tid att sitta här vid datorn särskilt mycket heller. Men jag nappade ändå på Scrapkammarens erbjudande där alla papper kostar 5 kr veckan ut. Lade in en beställning imorse. Hoppas komma igång med bebisalbumet när papprena kommit. ![]()
2xA
Vad jag vet ska man helst använda akrylfärg, men jag är nybörjare så det kanske är någon annan som vet mer? *puffar för frågan*
Månsi
Vilken fin väska du har gjort! Jag skulle vilja sno din idé med minnesväskan...
Får jag det?
Apropå nybörjare och de mer garvade scrapparna.
Jag gjorde min första LO för ett år sedan, då i A4 för att jag tänkte att det var mer praktiskt (läs: mer ekonomiskt). Gjorde väl 5-10 sidor i det formatet, varav hälften inte är färdiga ÄN - det fattas journaling och/eller rubriker.
I höstas gjorde jag en demonstration om scrapping och då i 12"x12"-format och nu är jag fast vid det.
Fast jag har inte gjort fler än de där tre enkla sidorna jag gjorde då. Vad har jag gjort egentligen? Nu hoppas jag få tid att scrappa om min dotter, fick ett paket med massor av papper och Prima Flowers igår på posten. ![]()
Ni som tar kort med digitalkamera - var skickar/lämnar ni in för framkallning till papperskopior? Eller skriver ni ut själva? Vi har en billigare variant av fotoskrivare som jag inte har testat ännu, en Canon.
Loppan
Okej. Då ska jag läsa mig till hur jag får ut bilderna på fotopappret!
Är allergisk mot manualer så vi får se hur det går...
Hur pass bra håller foton man själv skriver ut på sin skrivare? Har ett foto på mig med mitt yngsta brorsbarn, utskrivet i augusti, och det börjar gulna i nederkant fastän det bara suttit i en ram. Undrar just om jag ska skicka in mina digitalbilder eller göra egna utskrifter...
Loppan
Jaha?! Är det samma kvalitet och pris som att lämna in? Då kanske jag lämnar in ändå, så vet jag att det funkar bra, och så kan jag skriva ut för vissa saker bara. Utskriften jag har är från brorsan så jag vet inte vad det är för skrivare eller papper.
Nu har jag laddat upp min första LO med Uma!