Inlägg från: Humla78 |Visa alla inlägg
  • Humla78

Scrapträsket

Det här blev ju superbra Cia! *in i favoriter*

• Humla78

Funderar på att köpa ett stämpelalfabet, men kan inte riktigt bestämma mig. Hittede ett magnetiskt och ett med foamstamps jag tyckte var snyggt. Vad är fördelar/nackdelar med dem? Finns det något trix för att få till å,ä och ö? Har haft rub-ons och där kan man ju sno lite prickar från andra ställen, går det att göra liknande med stämplar eller blir det för kladdigt och komplicerat?

• Humla78

Utteröga
    Föll för typsnittet på de magnetiska, men hade från början tänkt mig lite större för att kunna ha till rubriker och så. Men nu har jag ju så klart kommit på en mängd idéer till de mindre också. Kanske måste bli båda då...

Är det skillnad på alrylfärger? Har små tuber hemma som jag fick med mitt staffli, kan man använda dem till det här tro?

• Humla78

Fick med nån flaska med nåt medium också, kanske kan spä med det. Vet inte vad det var, måste leta rätt på grejerna och kolla lite närmre.

• Humla78

Utteröga
    Det var ett medium för glans. Om jag fattat rätt. Får väl testa mig fram. Först måste jag ju ha stämplar. Hade ju inte tänkt handla nåt innan mässan i Helsingborg, men vad det kliar i fingrarna...

• Humla78

kela

hade precis deras sida öppen i ett annat fönster. Är det onsdag idag (förvirrad) 18-22 står det i så fall.

• Humla78

Nu har jag fått lite fotohjälp (tack snälla, snälla, snälla tr3z!) och har lagt upp mitt första scrapprojekt i galleriet, ett litet album till mannen på alla hjärtans dag (jag hoppas jag lyckats göra det i alla fall). Kika gärna in!

• Humla78

Ahhh... jag får panik. Var på lite halvdåligt humör och har läst igenom helgens inlägg och nu är jag på superkast humör! Jag som trodde jag skulle bli glad??? Har fått en släng av den där "alla andra gör så fint och jag gör bara fult"-sjukan. Och nu när barnen sover (den ena magsjuk) och jag får lite tid över är alla papper jag har fula och jag har inga andra kul saker kvar. Grrr...

Så nu har jag satt mig och surfa runt lite och skriver en inhandlingslista istället. Men det är ju inte lättare det.

Hur tänker ni när ni köper papper? Vet ni precis vad ni ska göra när ni handlar eller köper ni det ni tycker om som ni tror ni kan få användning av eller får ni en plan när ni ser pappret?

• Humla78

Ja, det känns ju lättare att köpa det som är fint och sen får det bli vad det blir, men jag är ju lite rädd att det ska bli liggande bara. Eftersom jag nyss börjat med det här har jag bara vågat handla lite i taget hittills, men nu tänkte jag köpa så jag har ett tag framöver. Kanske kan notera vilka färger som är återkommande i korten. Å andra sidan har jag foton från 3,5 år som ska scrappas (de bästa i alla fall) så man borde ju hitta något som passar till pappret.

• Humla78

Snyft! Nu är jag klar med min scrappizutmaning. Antar att det betyder att man måste ta hand om hushållssysslorna innan den magsjuke sonen vaknar... (ska besöka tr3z någon dag så jag får den fotad, sen ska ni få se mitt första scrappförsök i 12x12).

Svar på tråden Scrapträsket