• Diz82

Scrapträsket

Jag har nu gjort ett första försök på en LO (i datorn), var från början menat att vara en skiss till en blivande "riktig" LO, men den blev lite mer detaljerad än vad jag hade tänkt från början. Antar att jag har svårt att låta det stanna vid ett utkast.
    Den "riktiga" LO:n är det meningen ska vara en av sidorna till "mitt första år"-boken jag har tänkt göra till liten. I den vita rutan (ska föreställa Vellum ) ska jag skriva något kort om hur jag känner mig vid den här tiden, om väntan och längtan och sådant "djupt"...

Då det är min första LO så får ni jättegärna kommentera och kritisera, man blir så himlans lätt "hemmablind" och fastnar i samma tankegångar hela tiden.

LO:n : (har slut plats i fotogalleriet )
    img355.imageshack.us/img355/5437/lomagenliten1uh.jpg

• Diz82

Bra poäng, förmodligen komemr jag att försöka ha en lite "kraftigare" font IRL, och så chalka kanterna, kommer nog dock att pröva med alla möjliga färger innan jag blir nöjd.

• Diz82

OK! wishblade är något en datafreak som jag kan tänka mig också

Har förresten en liten fråga angående skissutmaningarna, är dom öppna för oss som scrappar digitalt också?
    Själv har jag inte hunnit/haft cash till att börja "på riktigt" men sitter gärna och pillar i datorn då och då, känner att jag behöver lite utmaningar till att boosta fantasin såhär i början.

• Diz82

Jodå, jag kommer att köpa hem papper så småningom, ska göra första års boken till pyret i magen. Är dock hopplös på att sätta mig ner och "spåna", vill lixom ha en klar bild i huvudet på hur LO:n ska se ut innan jag sätter mig ner och klipper i något. Därför har jag nu börjat med digiscrapping under tiden, gör mallar som jag sedan kommer att göra "på riktigt". Personligen ser jag inte riktigt att det finns så stora skillnader på digi och vanlig scrapping (förutom att min karl ännu inte klagar på att det kostar pengar ), jag går tillväga på samma sätt när jag jobbar i datorn som när jag gör för hand (jopps, har faktiskt prövat).

Ahwell, lär hålla koll och göra utmaningarna ändå, även om jag inte får tävla med dom. Alltid bra att få skisser att jobba med och pressa sig själv lite. Antar att jag får vara "halvmedlem" i denna tråden, läsa och skriva men inte tävla.

• Diz82

Lycka2 > för att skriva smilieys ska du bara skriva in en viss "kod", typ... : - ) minus mellanslagen blir alltså
    Skickar ett GB inlägg till dig med allehopa smiliesarna...

Nu ska jag rensa köket, och sen ska jag se om jag kan få scrappat lite, har en halvfärdig idé som jag fastnat lite på. Hur gör man för att "lätta upp" när det är väldigt starka kontraster i bilderna? Färgerna är svart, vit och ärtgrön. Hur i hela fridens namn kan man mixa det snyggt utan att det blir psykedeliskt?

• Diz82

Cia & krabaten > Har suttit lite med den idag. Får inte riktigt till det... framförallt blir jag inte nöjd med texten, hittar lixom ingenstans där den "passar in". Blir galen snart...

Svar på tråden Scrapträsket