• snysop

Scrapträsket

Vad använder ni för att riva papper "naturligt"? Har sett någon "svart grej" på någon sida men hittar inte den igen... Var i affären alldeles nyss men de hade antingen en sax eller en sorts linjal, men de blir för mönstrade och onaturliga för min smak.

• snysop
    Njae, SÅÅ naturligt vill jag inte ha det... Utan mer så där lagom fransigt och tunnt där man rivit...
  • snysop

Men men, jag har sett en svart liten grej som man drar längs med papperskanten. Nån som vet vad jag menar? Har gått vilse bland alla scrap-shop-sidor så jag minns inte vart jag hittade den.

• snysop

Vad använder man öljetter till? Blir det hål som man kan se igenom eller är det en bra grej för att fästa saker? Om man använder öljetter så syns det på baksidan av pappret vilket innebär att man inte kan använda samma bakgrundspapper till 2 "sidor"?

Har just köpt mitt första startpaket så jag är heeeelt grön som ni märker.

• snysop

ZaraÖ, Asså? Varför är den inte bra?

• snysop

ZaraÖ, har du något LO i ditt galleri som du använt den på? Så jag får se resultatet...

• snysop

Matriark,
    "svart grej" gav ju inte de som inte visste vad det var så mycket hjälp. Som tur fanns sidan kvar i historiken så jag hittade den igen efter en stunds letande.

OK, kanske inte skall scrappa på baksidan heller... det där med datum och kanske lite mer info är nog inte så dumt.

Vilket öljettverktyg använder ni? Gillar inte hammare = bökigt...

• snysop

ZaraÖ, oj, det såg inte jättebra ut... Tack för "varningen"! Skall inte beställa en sådan tror jag. OM inte någon annan har bra erfarenheter av den?

• snysop

Hmmm... verkar svårt att får det bra. Hoppar nog över den!

Är det någon som har använt minisymaskinen som finns? Hur blir det? Eller är det lika bra att använda sin vanliga symaskin? Behöver man någon speciell nål?

Svar på tråden Scrapträsket