Inlägg från: Pyret78 |Visa alla inlägg
  • Pyret78

Scrapträsket

Hejsan hallå

Nu är lilla Ellen född. Hon kom den 4/4 (9 dgr för sent ), så idag är hon precis två veckor
    Tiden flyger iväg.
    Iaf så har vi väl så smått landat nu, så nu ligger scrapbookinggrejjerna framme o frestar
    Måste bara finna lite ideér till nästa lo. Har korten framför mig, men vet inte riktigt vad jag ska göra med dem. Men bara jag valt ut papper så brukar det ju lösa sig

Lika bra att börja botanisera i pappershögen nu, medans Ellen sussar i sin vagn.

Ha det så bra!!

• Pyret78

Meli: Självklart ska jag göra ett album åt Ellen, men än har jag inte framkallat de första korten. jag håller fortfarande på med vårt resealbum o det är bäst att göra klart det först Är ju nästan färdig nu, så snart kan jag alternera med Ellens album o vårt bröllopsalbum

• Pyret78

Hallå!
    Oj vad mycket fint ni scrappat, sen sist jag smög runt
    Väntar ivrigt på mina beställningar från scrapoteket o scraproom. Tyvärr har dygnet alldeles för få timmar nu, sen lilla Ellen kom, men nån lo nu o då hinns iaf med. Ska strax påbörja Ellens album o det ska bli så himla roligt!!!

• Pyret78

Åh vad mycket fint det fanns på House of paper!!! Vill ha!!!!

Ni som beställt därifrån: Hur mycket står dollarn i nu? och Vad har de för frakt o hur betalar man till dem???

Var bara in en snabbis o hann inte läsa om deras villkor, så jag passar på att fråga er istället

• Pyret78

Jag håller med dig Loppan. Det är en av anledningarna till att ja inte beställt från Usa än. Sen har inte jag VISA heller, det är bara maken som har det o han vill inte ge ut sitt kortnr på internet.

• Pyret78

Nu kom paketet från scraproom, så nu kan jag börja scrappa åt dottern

• Pyret78

Åhh nu har jag sparat ner skisserna
    Tack tr3z, alltid bra med lite ispiration o hjälp på traven

Håller på med en lo i min dotters album. Vill ha med ul-bilderna. Hur gjorde ni med dessa bilder. Kan man använda dem i en lo, eller bör man scanna dem o sen skriva ut på fotopapper??

• Pyret78

Slänger in en fråga till er:

Har fotohörn i metall, men med vad fäster jag dem. Använder ni fotofix, gluedots, eller ska jag behöva ta fram min limpistol??? Fast jag har ju ingen aning om mitt smältlim är syrafritt.

• Pyret78

Det står inne på svrapoteket att de fästes bäst med metallim, men vad är metallim??

• Pyret78

Tack för svaret sagomamma
    Ska genast sätta fast fotohörnen med mina oumbärliga gluedots

• Pyret78

Har genast lagt in de sidorna i mina favoriter

Tack Annika!!

• Pyret78

En fråga till er som har öjettverktyg.

Har inget själv, men ska köpa ett. Vilket är bäst o var har ni köpt ert verktyg???

Kan man köpa ett öljettverktyg som finns för tyg?? Hörde mig för i en handarbetsaffär här o de hade. Strl. på öljetterna skulle isf vara 7 mm resp. 14 mm.

• Pyret78

Var har ni köpt era silent setter??? Hittar dem ingenstans, eller är jag dålig på att leta

• Pyret78

Tjoho!!!!
    Äntligen har maken fått fingrarna ur ... o kommer hem med en nt färgpatron till skrivaren i eftermiddag!!!!!!

• Pyret78

Har nu lagt ut första lo:n i Ellens album.
    Det blev en lo utan foto.

Välkommen in i mitt krypin o risa o rosa

• Pyret78

Nu har jag oxå beställt retrostansen
    Beställde från scrapshopen.se.
    Blev rub-ons-alfabet o några rea-papper från BG oxå

• Pyret78

Mella: Håller faktiskt på med två st album med fasta sidor i. Ett är 12*12 och det andra är 8*8. Jag har gjort en lo på "sidan om" o sen klistrat fast i albumet. Det enda man måste tänka på är ju att scrappa i rätt ordning. Det går ju inte att "flytta" runt sidorna sen, men annars kan man göra precis som man vill

• Pyret78

Har lagt ut en ny lo

Risa o rosa

Det är till min dotters album, som är i formatet 8*8, därav lite plats för deko. osv.

Svar på tråden Scrapträsket