Inlägg från: trollmossan |Visa alla inlägg
  • trollmossan

Scrapträsket

Hallå alla scrappare! Har kikat runt lite på era LO:s...jättefina, jag blir så himla sugen på att börja scrappa själv. Hade anmält mig till en kurs men den blev tyvärr inte av
    så nu får jag ta tag i det på egen hand.

Jag måste väl börja med att köpa ett album, men de jag hittat har varit sådana med fasta papper. Jag vill ha ett 30x30 cm men med lösa blad man sätter i, nån som vet var man hittar det?
    och finns det sen plastfickor att köpa till i den storleken?
    Vad är postbound album?

Så himla tacksam för svar!

• trollmossan

Tack för era tips! Ska kanske börja scrappa direkt då....men två frågor till bara om nån har lust att hjälpa mig.
    Brukar ni ha samma färg på "baspappren" eller vad man kan kalla det, alltså de man scrappar på eller blandar ni.
    Scrappar ni bara på ena sidan eller på båda?
    Vet att man säkert får göra som man själv känner men ville bara höra hur "reglerna" egentligen är

• trollmossan

Tack! Vad snabba svar man får här inne !

• trollmossan

Cia o krabaten

Du skrev att det finns stämpelalfabet i en mix av olika stilar. Var hittar man sådana?

Har äntligen beställt mina första scrapgrejer så snart kan jag börja scrappa. Ska bli så kul!!!!!Men oj vad dyrt det blev :-O

• trollmossan

Hej! Någon som vet var man kan hitta en silent setter? Har förstått att det är många som har en sådan här och tycker de är jättebra

• trollmossan

¨Fick mitt första scrappaket idag! Så himla kul! Nu väntar jag bara på ett till sen ska här srappas.
    En fråga bara... Alla har så fin text på sina LO's, vad använder ni er av mest?? (Klistermärke, rubons ?? eller vad det nu heter, stämplar, frihand???)
    Är det någon som skriver ut bokstäver på datan?

Kan man med en silent setter sätta fast alla storlekar på öljetter då?? Eller måste man köpa nåt mer verktyg?

• trollmossan

Som jag har skrivit innan hade jag anmält mig i en kurs om scrapbooking men den blev inte av Men nu kvittar ju det, ni lär mig ju istället genom att svara på alla frågor. TACK!
    Jag sparade 750 kr som kursen skulle kostat, pengar som jag kan beställa scrapgrejer för istället!

Vad är magnetstämplar? Är det bättre än andra stämplar?

Jen 82:
    Varför skriver du ut texten spegelvänt på datorn??

• trollmossan

Meli:
    Tack för svaret men jag fattar inte riktigt hur du menar! Känner mig lite trög!

• trollmossan

Hur skriver man texten spegelvänt på datan?

Svar på tråden Scrapträsket