Inlägg från: Mystjejen |Visa alla inlägg
  • Mystjejen

Scrapträsket

Hej! Vill också vara med här. Har inte lag ut några bilder än men det kommer. Just nu håller jag på med ett minialbum till mamma o pappa. De firar 30årig bröllopsdag nästa vecka. Någon som har idéer vad man kan ha med? Eller någon bra dikt?

• Mystjejen

Suck!! Har fortfarande inte kommit igång med albumet till mamma o pappas bröllopsdag.
    Har tappat fantasin, sitter bara och stirrar på allt material... Ska vara klart på torsdag.
    Några tips någon??

• Mystjejen

Jippie!! Har surfat runt och fått inspiration till mitt minialbum. Skriver hur jag har tänkt göra (kanske inte så intressant?). Är ett bröllopsalbum, mor&far=30år!!!
    sid1. namn, datum osv
    sid2 bild från bröllopet
    sid3 kärlekens lov
    sid4-6 händelser från det året, födda, avlida, filmer, musik osv
    sid7 bild på båda+dikt
    sid8-9 bild på mamma +hennes tre bästa egenskaper enligt pappa
    sid10-11 samma som ovan fast pappa
    sid12 bild på oss döttrar och en hälsning
    Så nu är det bara att sätta igång...
    Ska ju vara klart på torsdag. Ska fota och lägga in på mina bider när det är klart.

Så undrar jag, vill ha magnetstämplar (tror jag det heter) vet nån vart man kan köpa???
    Hoppas jag inte tråkat ut er!!
    Happy scrapping!!!

• Mystjejen

Så!! Nu har jag lagt lillan och dukat fram allt material... Nu blir det scrapp hela natten... Känner mej superinspirerad nu när jag plockat fram allt. Kanske ett tips när man har stopp i scrapphjärnan, att bara sätta sig med alla grejer och ordna lite med dem eller nåt...jag vet inte, känner mig redan trött...oj hur ska detta gå!!!

• Mystjejen

Bitte:
    Jättefin LO! Tycker inte att d e för mycket gult. Tycker att blommorna var fina också men jag skulle nog chalkat på dem.

• Mystjejen

Hej! Nu har jag lagt ut bilder på mitt minialbum i mitt galleri. Ganska nöjd med tanke på hur fort jag gjorde det... Berätta gärna vad ni tycker. På de sidorna med dymo ord har jag använt den ni pratar om på CO. Jättebra, och man kan lägga i eget papper och "trycka" ut ord med, då får man ju den färg man vill. Fast det är ju lite psllrigt och funkar bäst med hårt papper.
    Jag vill också shoppa massa men det får bli en annan månad...

• Mystjejen

Hej! Ville bara tacka för alla inlägg i mitt galleri. Vad kul att ni gillade mitt lilla album. Ska ta tag i bröllopsalbumet nu, ska bli kul (gifte ju oss för två år sedan så det är väl dags...) Och så har jag ju babyalbumet som tar en evighet... Man tog ju en miljard kort första året och på alla bilder är ju världens sötaste lilla kryp så hur ska man kunna välja ut några???? Vill ju ha med ALLA!!!

• Mystjejen

Hej! Undrar över foamstampsen... Hur funkar de? är det som vanliga stämplar? Så om man köper ett set så har man allt som behövs (förutom färg då)?? Såg att det fanns nåt som hette foam brushes, vad är det???

Johannapanna: Jag fotar med digitalkamera.

• Mystjejen

Har beställt superfina papper till dotterns första år album. På scrapandgiftcorner de hade rea på papper... Vill ha dem NUUU!! Ska renovera här hemma snart och då måste jag packa ner kontoret och alla mina scrapp saker...snyft... Men sedan så ska jag få ett större rum att pyssla i så jag får väl fylla på med inspiration så länge... Och skaffa lite mer papper och dekorationer, de börjar ta slut. Någon som gjort bröllops album?? Vill ha tips på papper, ja allt egentligen...

• Mystjejen

Hej! Dum fråga kanske...men papper med olikmönstade sidor tex ena sidan mönstrad och andra enfärgad, vad är syftet med dem? Hur använder ni dem?

• Mystjejen

Billabong: Jaha! Tack för upplysningen... Finns ju hur mycket olika papper som helst. Jättebra men farligt... surfade runt på olika scrappaffärer igårkväll och hittade hur mycket som helst. Och det värsta är att jag behöver MASSA grejer o papper men har inga pengar just nu...snyft...

• Mystjejen

bitte71: jag håller med att svarta kanter kan bli bra. Eller stämpla samma bokstäver fast i en annan färg (typ vit eller beige kanske eller en färg som matchar) fast inte exakt på samma ställe utan så att de överlapar varandra, eller hur man nu ska förklara... Ser ut att bli en jättefin LO. Lycka till!
    Själv hoppas jag få tid att scrappa nån sida eller två i babyalbumet.
    Blir så trött på mig själv, hade tid igår men då blev jag sittande vid datorn och surfade på scrappsidor...

• Mystjejen

Hej!!
    Fick jättefina papper idag till mitt babyalbum...jippie!!!
    Ska försöka hinna scrappa lite i helgen. Känner mig verkligen inspirerad nu!
    Bäst att passa på då...
    Har hållt på med babyalbumet så länge att jag börjat tröttna.
    Har mest planerat sidorna, har bara en halvgjord LO... Och dottern är 1,5 år redan...
    Får sådan prestationsångest närjag ska sätta igång, jobbigt.

Fick oxå skattepengar igår så nu ska jag unna mig en shoppingtur!!

• Mystjejen

Har beställt Encyklopedia of scrappbooking nu...längtar...

Någon som brukar köpa scraptidningar?
    Vilka tycker ni är bäst?
    Såg att de fått in tidningar här i min lilla stad, jippie!!!
    All inspiration är ju välkommen!!

Svar på tråden Scrapträsket