Inlägg från: lillvilda |Visa alla inlägg
  • lillvilda

Scrapträsket

Soolina.scrapbookbutiken är en butik med bara scrapsaker i..
    här är deras hemsida!!

www.scrapbook.se/

• lillvilda

MAMMSY. låter ju toppen!!Där får man ta å beställa nått sen då.

kliar i fingrarna ,vill scrappa men jag har inga bra kort framkallde nu=(

• lillvilda

hej hej..nu har jag startat upp mitt scrapbook album, gjort några Lo:s och tycker det är tok kul!! Men jag är ju estet in i själen och har alltid hållt på att teckna osv så jag har direkt blivit nyfiken på det här med doodling. Jag har ju inte köpt in så mycket material, äger faktiskt just nu bara en syrafri penna, en svart. men vad ska man ha för pennor när man "doodlar". jag har en uppsjö av färgpennor hemma men jag antar att dom innehåller syra. Någon som håller på med doodling som kan dela med sig av vad för pennor som är bra att köpa??

• lillvilda

nä vad tråkigt ni har blivit bemötta i scrapbook butiken..fy vad trist=( men som MAMMSY säger så har papiriet börja få in lite scrapbook grejer, jag var där i veckan å kikade. dom ahr ju fördelen av att ligag mitt i nordstan oxå så man kan alltid sänga förbi om man är inne i stan. VWettergrens skulle visst ha nått scrapspecial oxå så dom kanske ha tagit in nått kul, det har jag inte kollat. jag gör ju verkligen inte så avancerade Lo.s som ni gör men jag har köpt in fler å fler grejer. jag köpte lite grundpapper på panduro, dom har sånna där block med olika nyanser av blått, brunt, rött, gult osv. Räcker bra för mig som ändå stoppar mina erk i plastfickor. jag har köpt nått sånt, bra å blanda med mönstrade papper tycker jag. det kommer alltid till användning så jag har lite sånt liggande hemma ifall scraplusten faller på=).

• lillvilda

Jo79. ingen fara jag skulel lätt bränna 600kr i den butiken. dom ahr papper, mallar, ja det mesta faktiskt. kanske inget utöver det vanliga inom scrapbookmen de finns absolut grejer där. oroa dig inte. du kommer hitta saker där.

Cia o krabaten: okej..ja det är nog itne så lätt att dodla. mest är jag rädd för att förstöra en hel LO..men eftersom jag gilalr att kladda annars så kan jag tänka mig att jag skulel gilal doodling. får kolla in pennor å sånt. De scrapbookverk jag sett med doodling har sett väldigt personliga och vackra ut.

• lillvilda

Jo79. det var snålt!! jaja det är nog dyrare där än på nätbutikern. det är väll nästan alltid så för dom tar ju in pengar till en hyra å sånt oxå. nätbutikerna har ju ofta bara ett lager och kan hålla lite lägre priser.

• lillvilda

hej hej..jag har en fundering. jag ahr en lamineringsmaskin som jag tänkte jag kunde använda och laminera saker jag vill spara i albumet. men jag tror ju inte att lamineringsplast är syrafritt..lr?? så finns det plast attlaminera i som är syra fritt, elelr törs jag använda vanlig lamineringsplast? hur skulle ni ha gjort?

• lillvilda

hej här komemr jag å provar igen om nån kan hjälpa mig med frågan om det finsn syra fria lamineringsplastfickor?? jag har en lamineringsmaskin som jag tänkte mig använda mig av när jag scrappar men jag antar att det inte är syrafritt..nån som vet nått om laminerignsmaskiner och scrappbooking??

• lillvilda

står det på all produkter att dom är syrafria eller kan det stå något annat som betyder samma sak?

• lillvilda

någon här som köper scrapsaker, papper osv på tradera. jag har själv varit in nu och bjudit på lite papper. Lite svårt bara att veta vad som är prisv ärt osv. men jag ahde så lite papper hemma så jag tänkte att det kan ju inte va fel att fylla på förrådet lite. det finns ju mycket dekorationer oxå.

• lillvilda

bitte71, Sussieb: hej ja jag ska prova att köpa papper för första gången på tradera nu och se om jag blir nöjd. jag har oxå budat på lite "basic grey papper",stansar och lite annat spännande som man kan ha anvädning av. ja jag har sett att saker kan dra iväg i pris.
    jag var inne i stan och letade papper men de är ju så dyrt så jag tänkte att jag kan ju chansa och se om man hittar nått kul på tradera, jag vet ju lite vad jag är ute efter men det är svårt att vara prismedveten. jag var in å jämförde inne i stan vad stansar å dekorationer å sånt kostar. Hoppas jag gör nått fynd=)

• lillvilda

jo man hamnar lätt i tradera träsket..jag ahr bjudit på lite av varje. Nån grej såg jag själv att jag inte kommer tjäna så mycket på men så tjänade jag in en massa på nån annan grej så det blir väll bra i slutändan jag har oxå sett att det säljs delar av kit som man kan köpa billigt nån annastanns men jag har oxå hittat pappers hopplock som bara är perfekta för en viss Lo som jag ska göra så det blir nog bra. ska bli kul iaf bli kul att se vad man "vunnit" på. jag har haft scrapbutikers sidor uppe och jämfört lite priser

• lillvilda

mamma i Småland: hej vad kul at du lägger ut din lo, fin! jag är oxå nybörjare men jag tänker att nånstanss måste man ju börja för att lära sig. man kan ju inte va värsta proffstet direkt. har du gått nån kurs eller nått? jag har gått en scrapkurs men jag skulle kanske behöva fler nä nu ska jag prova mina nya stansar

• lillvilda

Blue Vapor: vilket otroligt fint gravidalbum du har gjort!! Har du nått specielt scraprogram där du ahr dom fian fonterna elelr var har du hittat all fi ntext? är det skrivet med vanlig skrivare och bläck? jag vill gärna själv använda datorn i mitt scrappande men jag har hört att bläcket i skrivaren inte är okej!?!

• lillvilda

Blue Vapor. aha..ja det var när jag var på scrapkurs som jag fick en bild av att dator nästan var bannlyst=) min vän som gått kurs där innan sa oxå att man absolut inte skulle skriva ut på dator för bläcket inte var syrafritt osv. så sen dess har jag vart så osäker. jag har ju använt datorn ändå för jag tycker de blir så snyggt men tänkt att det kanske inte är helt "scrapprätt" =) Men nu när jag ser dina underbara Lo:s så tänker jag absolut använda datorn mer. tack för länken!!

Tack till er andra som oxå berättat att jag nu kan använda min älskade dator när jag scrappar fått hem nya papper idag så gär ska scrappas!!

Svar på tråden Scrapträsket