• mkk

Scrapträsket

Hej
    Jag har aldrig scrapat förut, men är väldigt intresserad av att göra det. Var in på bokhandeln för att kolla grejor, fy vad dyra de är. Är det verkligen så dyrt?? Finns det nånstans man kan skaffa grejor utan att bli ruinerad? Vad behöver jag som nybörjare? Jag skulle nämligen kunna köpa allt.

• mkk

Finns det ingen form av startpaket, var in på scraproom. Jag blev alldeles snurrig av alla grejor

• mkk

Sagomamma: Jag vill gärna ha all hjälp jag kan få. Finns det inget startpaket man kan köpa? Jag har aldrig scrapat o behöver som sagt alla tips man kan få när det gäller vad man behöver o olika ideer vad man kan göra

• mkk

Bitte71: Jag var på bokhandeln idag o var så sugen att handla o jag gjorde det också, en stämpel o lite papper. Fast jag skulle helst velat handla mer. Jag har varit in på flera sidor som säljer scrap saker, men jag finner inga papper som passar ihop. Jo det gör jag väl men jag vet inte vad som passar till varandra. Jag skulle vilja göra 2 första året till mina töser. Typ nåt kort på när jag var gravid, när de är nyfödd, första julen födelsedagen etc. Men som sagt det är så svårt, vill ha mycket mjuka färger, rosa o som passar till det. Önskar det fanns ett paket för det, men jag hittar inget.
    Oj vad långt det blev, hoppas du orkar läsa igenom detta

kram
    maria

• mkk

Bitte71: Jag var på bokhandeln idag o var så sugen att handla o jag gjorde det också, en stämpel o lite papper. Fast jag skulle helst velat handla mer. Jag har varit in på flera sidor som säljer scrap saker, men jag finner inga papper som passar ihop. Jo det gör jag väl men jag vet inte vad som passar till varandra. Jag skulle vilja göra 2 första året till mina töser. Typ nåt kort på när jag var gravid, när de är nyfödd, första julen födelsedagen etc. Men som sagt det är så svårt, vill ha mycket mjuka färger, rosa o som passar till det. Önskar det fanns ett paket för det, men jag hittar inget.
    Oj vad långt det blev, hoppas du orkar läsa igenom detta

kram
    maria

• mkk

Bitte71: Har funderat på album till de 2, har läst lite på tråden o det diskuteras vilken storlek. Vad är bäst?? Jag vill inte ha för stort är rädd för att jag inte kommer att kunna fylla ut sidorna så bra, jag har inte så mycket fantasi. Jag ska till göteborg nästa vecka vet du nån bra affär att gå in i som inte är för dyr??

• mkk

En sak till finns det en väldigt tjock bok med massor av ideer, för jag har lite dålig fantasi

• mkk

Då ska jag kolla efter den boken. Sen ska jag ut o ragga album. Ska man köpa album med färdiga papper i så man bara klistrar in bilder o dekorationer eller en med plastfickor, där man köper allt själv??????

• mkk

Jag var in på scrappiz. se för att titta på papper. Jag kollade på babygirl papperen, tänkte köpa 1 av varje är det för lite för 2 album o passar de ihop??

• mkk

Vilken färg kan man ta som bakrundspapper, jag antar att man ska använda ett enfärgat papper.
    Det här var svårt, jag är tacksam för all hjälp jag kan få

• mkk

Ni får ursäkta, men jag måste vara lite korkad för jag är inne på sidan o när jag kollar enfärgade papper så får jag inte fram basic grey. De hittar jag bara i mönstrat

• mkk

Jag köpte ett litet häfte med lite olika papper i det häftet fanns det mallar. Nu har jag en fråga ang mallarna. Jag trodde man skulle trycka ut , jag vet inte hur jag ska förklara men trycka ut det man ska trycka ut, sedan använda det som blev kvar. Hon i affären sa att så gjorde man inte. Hur ska mallarna egentligen användas??

• mkk

Ja, jag förstod att jag var dålig på att förklara. Det kom med mallar på bokstäver o blommor osv. Jag vet faktiskt inte hur jag ska förklara dem. Jag får försöka själv o kolla lite.

• mkk

cia o krabaten: De är i papper, vitt papper. Jag trodde som sagt att man tryckte ut för att använda det som blev kvar.
    Ex hjärtat jag tryckte ut själva hjärtat o kvar blev ju själva formen av hjärtat o det var det jag trodde man skulle använda. Inte pappersbiten, det ska väl ändå inte vara meningen att jag ska behöva måla de lösa bitarna för att sedan klistra fast dem.

• mkk

jo79
    Jag ska göra 2 första året böcker till mina tjejer o blivit rekommenderad de papperen eftersom jag är en nybörjare frågade jag om lite av varje varav om papper

• mkk

cia o krabaten; smart, fast jag hade tänkt att man skär ut o använder den som en mall men det kanske inte går

• mkk

Finns det nåt ställe på internet som säljer stämplar?

• mkk

jag menar både med bokstäver o med motiv, har kollat på några butiker på nätet men har inte hittat några

• mkk

Jag ska till göteborg imorgon, finns det nån bra scrapbook affär där som inte kostar skjortan??

Svar på tråden Scrapträsket