Inlägg från: bitte71 |Visa alla inlägg
  • bitte71

Scrapträsket

Billabong: du har kanske bara en holepunch då? Den gör du ju hål i papperet med först (bankar på den med en hammare alltså). Sedan sätter du i öljetten från framsidan (den "bulliga" sidan på öljetten ska ju vara det man ser när man tittar på LO:N), vänder papperet och sedan använder du då en eyelet setter (men det är kanske det verktyget du inte har?) och sätter mot öljettens baksida och hamrar där. Då bankas den ut så att öljetten sitter kvar. Men det var nog det Jenn79 förklarade?

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • bitte71

Cia: jag håller med - jag tycker man utvecklas ganska snabbt ändå som scrappare. Min första LO har jag ute i mitt galleri, men den är ful! Jag vill ändå ha med den där, för att se om jag har utvecklats. Visserligen gjorde jag om den (det var tremånadersLO:n), men då lade jag inte till ngt på den första utan jag gjorde den helt ny istället.
    Inget PLUS?!Förvånad Menar du att du har ett liv också? PLUS = tjänsten för oss utan livFlört

• bitte71

leamon: grattis!

Har lagt ut en LO till i galleriet, har visserligen gjort ytterligare två men de tänkte jag skulle vara med i utmaningarna framöver så de lägger jag inte ut än

• bitte71

längtans tider: om du menar cardstock så går det bra. Det brukar jag göra!

• bitte71

mkk: de flesta scrapbutiker säljer stämplar. Vilken typ av stämplar är det du menar? Lite större foam stamps som man använder till titlar, eller mindre stämplar för att bara skriva "tryckta" bokstäver? Eller menar du stämplar med motiv? Kolla runt lite på nätbutikerna under stämplar så hittar du säkert något som passar!

• bitte71

GAAAAAAH - nu behöver jag hjälp! Satt uppe och scrappade igår till 00.30 (fattar inte varför jag gör det när jag vet att vi har en bebis som vaknar senast 5.30 - självplågeri kanske? Då vid 00-tiden (i lampans sken) såg titeln (som jag delvis stämplat med akrylfärg) ut att synas rätt bra. Men nu när jag kom ner och tittade på den i dagsljus så ser jag att orden jag stämplat ser jättemesiga ut! Vad ska jag göra för att få dem att synas bättre (det är alltså orden "land" och "lego" jag syftar på)??? Markera runtom med svart penna , eller fylla i med färg för hand eller vad? Finns bild i mitt galleri, observera att den alltså inte är färdig vad gäller deko och sånt!

• bitte71

Jahaja: jag har två alfabet: Jersey LC och Misunderstood. Jag tycker om båda, men Jersey är rätt stora bokstäver så man kan ofta inte skriva en lång titel med dem tycker jag. Jag skulle vilja ha mixed alfabetet: tre alfabet i ett och samma paket! De som har det är nöjda tror jag och det är nog prisvärt. Finns tror jag *host host* på Sagomammas butik *host host* (och säkert på andra ställen oxå!

• bitte71

Sagomamma: jag är inte alls avis *nädå, tro inte det* på väskan: jag tycker det går jättebra att ha mina scrapgrejer i en salig röra i en låda på matbordet i vardagsrummet. Det funkar jättebra *försöker intala mig själv det* Nä, den var jättesnygg!

Tack för alla tips om titeln på LO:n som jag höll på med. Den (och en till LO) finns att beskåda i galleriet nu om det är någon som är intresserad!

• bitte71

MAMMSY: välkommen tillbaka! Har ni äntligen fått datorn fixad?!

• bitte71

MAMMSY: så bra! Men du måste du ha fått jättemkt scrappat nu då när du inte har kunnat sitta framför datorn?

Svar på tråden Scrapträsket