• Anzil

Hur vanligt är det att man söker på personens namn på sociala medier när man träffats?

Hej!

Till en början undrar jag inte om det finns en kategori som berör ''Relationer'', som man kan svara anonymt. Jag letade, men kunde inte hitta.

Hur vanligt tror ni att det egentligen är att man söker upp en persons namn på sociala medier som Facebook när man har träffat någon ny. Jag tänker mig inte i samma stund som man bestämmer sig för att lägga till personen på Facebook. Men att kolla upp personen och lära sig någonting om människan.

Är det vanligare bland yngre människor under åldern 20 till 29 än att det skulle vara samma fenomen hos äldre personer från 30 och uppåt.

Gör ni själva det när ni träffat någon ny. En ny bekant eller vad som. Känner ni någon som gör det?

Tror ni att nästan alla gör det oavsett ålder? Tror ni att det är vanligare bland män eller vanligare bland kvinnor eller tror ni att det inte spelar någon roll?

:)

• Svar på tråden Hur vanligt är det att man söker på personens namn på sociala medier när man träffats?
  • Meriall

Det finns i Känsliga rummet / Relationsproblem eller Känsliga rummet /Allmänt.

För att svara på din fråga, Ja om jag är nyfiken på personen gör jag det. Kanske inte om det är en random medarbetare man inte känner men annars.

• Swedman

Visst kan man kolla. Oftast har man fullständiga namnet och/eller telefonnumret. Det ger en mer komplett bild av människa man träffat/ska träffa. Det ger en underlag för ett samtal. Kanske får en hint om vad personen gillar o sånt.

Svar på tråden Hur vanligt är det att man söker på personens namn på sociala medier när man träffats?