Inlägg från: Anonym (Fortsätt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fortsätt)

7 månaders som vaknar

Anclo skrev 2019-02-16 22:27:27 följande:

Hej och tack för alla svar!

Temperaturen i rummet kanske är lite för varm. Ska prova sänka och se vad som händer.

Enbart gröt på dagarna var jag också orolig för. Som ni säger så ska de ju livnära sig på bröstmjölk eller ersättning som huvudsak. Pratade med en barnläkare som sa att gröten går bra, så länge magen hänger med. Och hon bajsar varje dag och verkar inte ha ont. Så jag tror inte att det ät problemet.

Tänker också att hon alltid varit så här. Det är inget som kom i samband med övergång i föräldrarledighet eller att hon började äta gröt..

Vi kanske får prova att pappan börjar natta. Så rädd att mjölken tar slut bara. Då lever hon ju bara på gröt eftersom hon vägrar ersättning (provat massa olika märken och flaskor/pipmuggar etc..)

Jag skulle nog inte ge upp flaska och ersättning om du är rädd att mjölken ska sina. Bestäm dig för en flaska och en sorts ersättning och bara fortsätt truga, inget friskt barn svälter ihjäl sig! Tex behöver ett barn smaka på nånting ca 20 ggr innan man kan säga att dom inte tycker om det. (Enligt dietist)

Lycka till!
Svar på tråden 7 månaders som vaknar