Inlägg från: Anonym (Helgaå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Helgaå)

Vad kan man göra när sin fru tappar lust?

När jag slutade vilja ha sex med mitt ex så tjatade han jämt och ständigt. Jag var helt sönderstressad av det. Hade sex mot min vilja för husfriden och i bakhuvet malde en röst som hela tiden sa åt mig att det var fel på mig, att jag var värdelös och måste skärpa mig.

Jag gick till terapeuter, gynekolog, läkare och läste mängder på nätet. Men lusten infann sig aldrig.

Sen träffade jag en annan man av en slump på nätet, blev så småningom kär och när vi till sist träffades så slog det ner som en blixt i underlivet. Plötsligt insåg jag att alla de åren jag lagt på exet och mått så dåligt av bara betydde att jag slutat tända på honom för länge sedan och kärleken hade dött av allt tjat och ställa-upp-sex. Jag separerade och lever nu med den andra mannen. Jag blir kåt bara han nuddar mig. Möjligtvis kommer jag tröttna om några år till men då vet jag åtminstone att det inte är mitt fel utan att känslorna är borta.

För att vara ärlig ts, jag gissar att din fru inte är attraherad av dig mer. Vad kan du göra för att vara attraktiv för henne igen? Finns det inget så hade jag inte ödslat mer tid. Gäller för er båda!

• Anonym (Helgaå)
    New Dawn skrev 2019-02-21 07:34:38 följande:

Det är intre konstigt att du tappade lusten i förra relationen... Fast jag tycker det låter som att det inte fanns så mycket kärlek i ditt sätt att beskriva er relation. Älskade du honom? Kände du dig älskad av honom?

Ang din nya relation så blir du kåt så fort han nuddar dig. Om du förväntar dig att sex ska fungera så även framöver så riskerar du att bli besviken.

Jag tror det är viktigt att man är beredd på att lusten måste väckas på annat sätt när förälskelsen inte driver.

Nu när allt känns bra, så passa på att vänja er att prata om sex. Då blir det lättare att även berätta att något inte funkar, att kroppen inte svarar på samma sätt sedan.

Om du tröttnar helt på närhet och sex med din nuvarande man beror det troligen på att känslorna försvunnit, men kom ihåg att man måste jobba på sex också. Det inget som bara finns.

Nytt o nytt.. vi har bott ihop i snart 2år i har sex flera ggr i veckan.

Hypotetiskt sett så blir jag sprallig o kåt om han sätter den sidan till. Bokstavligen så kan vi självklart kramas o mysa och han kan röra vid mig på ett icke sexuellt sett utan att jag blir helt till mig. Och likaså tvärtom.

Kärlek o sex går inte alltid hand i hand. Jag har både haft sex med människor jag inte känner men bara 3 som jag har haft kärlekskänslor för. Vad framtiden utvisar vet varken du eller jag.

Varken han eller jag är speciellt intresserade av att prata sönder vårt sexliv. Har vi något i tankarna så räcker det för oss att ta det då.

Vi är rörande överrens om att avsluta förhållandet om vi anser att brist på både kärlek o sex är ett hinder. Aldrig mer kommer jag att ha sex bara för husfriden och jag är 99% säker pp att han känner samma sak. Män tröttnar överlag inte på att ha sex med samma person år efter år trots att de egentligen inte är känslomässigt involverade, huvudsaken att de FÅR sex..
Svar på tråden Vad kan man göra när sin fru tappar lust?