Chattisen skrev 2019-02-17 14:33:10 följande:
Jag har höga tankar om min egen flitighet, jag vet att jag kan om jag bara har rätt intresse för en person. Är dessutom i mitt esse när jag tar intiativ just irl :)
Blir dock väldigt sällan intresserad av någon på ett djupare plan, när det händer så blir jag nog försiktigare än mitt vanliga gåpåiga jag. Rädd att bli lämnad med massa känslor, ja så är det nog för alla människor.
Men jag har inga problem att träffa någon, har inte tagit det steget än bara.
Det där med bagage tror jag iof inte gäller alla, men förstår din tanke kring det. De flesta medelålders har mer eller mindre bagage från sina redan levda år. Det räds dock inte mig. :)
Jag känner igen mig i det du beskriver. Jag har nog inte heller problem att träffa någon tror jag (har inte direkt försökt på ett tag) men är kräsen och rädd för att inte orka heller. Vill inte bli bonusmamma och egentligen vill jag inte bara ha en rent sexuell relation heller så det är lite knepigt att hitta ett mellanting tror jag.
Jag vill ha en särbo, världens snällaste och tryggaste man som har massor av förståelse för min situation och tålamod med att jag inte alltid orkar ses.
Visst har alla bagage, men det är nog alltid jobbigare just precis när någon separerar. I övrigt är det nog bara att köpa läget.
Vad det gäller flirtandet så är jag rädd för att ses som desperat samtidigt som jag egentligen skiter i vad folk tror och tänker om mig... Beror lite på om man kan fly fältet och slippa träffa människan mer om det går snett.
Om man läser om raggande så verkar det finnas en hel del killar som gillar att jaga hellre än att tjejen tar initiativ för att de tror att tjejen är av "högre kvalitet" då (löjligt), samtidigt som vissa gärna ser att tjejer tar fler initiativ. Vill man ha en man som är trygg i sig själv så borde han kunna hantera en stark, flirtande kvinna :)