• Chattisen

Tjejer era bästa raggningstip =)

Ut med era bästa tips..

Själv brukar jag spela lite korkad tex på macken, se lite frågande ut.

När jag står med spolarvätskan i högsta hugg, tittar frågande på den heta killen brevid om denna ska tommas i bensintanken.. killar älskar tydligen blåsta brudar, funkar 9/10 gånger! ;)

Allt handlar såklart om att mannen ska få känna sig bättre och starkare än kvinnan. Män behöver lyftas upp till skyarna, annars skulle ju manligheten vara hotad och för sjutton visa dig inte självständig.. det anses oattraktivt.

Tjejer vad är era bästa tips.

• Svar på tråden Tjejer era bästa raggningstip =)
  • Chattisen
    tankfull skrev 2019-02-17 14:06:05 följande:

Ja, det är nog svårare att tolka intresse om man själv är intresserad. Jag var lite intresserad av en yngre man under några månader men hela situationen var så krånglig och komplicerad runt omkring oss att jag har valt att undvika honom helt och har inte träffat honom på flera veckor nu. Orkade inte försöka tolka honom eller lägga energi på det hela. Det verkar som att han är sur på mig just nu (vi har haft lite skriftlig kontakt) och jag fattar verkligen inte varför. Han känns lite moody. Hela den historien har fått mig att tvivla på mig själv och min tolkningsförmåga så just nu är jag bara skör som sagt.

Har även känt mig lite intresserad av en äldre man som visade sig vara upptagen och där tänker jag inte in och rota alls. Är någon upptagen så känns det som upplagt för problem och jag har ingen energi att slösa. Visst kan det vara precis rätt tajming om man träffar en upptagen person som är redo att bryta upp, men det hänger nog kvar en hel del bagage under lång tid där. Att bara ha sex med en upptagen man är jag verkligen inte heller intresserad av. Att bara ha sex rakt av med en lös och ledig man däremot...ja, tack.

Har du själv varit singel länge och var raggar du någonstans nu? Jag har inga jättebra raggningstips till din tråd men om jag skulle ge något råd så är det nog att vara lite övertydlig med flirtiga kommentarer som inte bara kan tolkas som vanlig trevlighet! Många komplimanger också :)

Jag har höga tankar om min egen flitighet, jag vet att jag kan om jag bara har rätt intresse för en person. Är dessutom i mitt esse när jag tar intiativ just irl :)

Blir dock väldigt sällan intresserad av någon på ett djupare plan, när det händer så blir jag nog försiktigare än mitt vanliga gåpåiga jag. Rädd att bli lämnad med massa känslor, ja så är det nog för alla människor.

Men jag har inga problem att träffa någon, har inte tagit det steget än bara.

Det där med bagage tror jag iof inte gäller alla, men förstår din tanke kring det. De flesta medelålders har mer eller mindre bagage från sina redan levda år. Det räds dock inte mig. :)
  • Pappelelle

Ärligt talat, hade en tjej flörtat med mig hade jag antingen inte märkt det, eller mer troligt trott att hon jävlades med mig.

• tankfull
    Chattisen skrev 2019-02-17 14:33:10 följande:
    Jag har höga tankar om min egen flitighet, jag vet att jag kan om jag bara har rätt intresse för en person. Är dessutom i mitt esse när jag tar intiativ just irl :)

Blir dock väldigt sällan intresserad av någon på ett djupare plan, när det händer så blir jag nog försiktigare än mitt vanliga gåpåiga jag. Rädd att bli lämnad med massa känslor, ja så är det nog för alla människor.

Men jag har inga problem att träffa någon, har inte tagit det steget än bara.

Det där med bagage tror jag iof inte gäller alla, men förstår din tanke kring det. De flesta medelålders har mer eller mindre bagage från sina redan levda år. Det räds dock inte mig. :)
    Jag känner igen mig i det du beskriver. Jag har nog inte heller problem att träffa någon tror jag (har inte direkt försökt på ett tag) men är kräsen och rädd för att inte orka heller. Vill inte bli bonusmamma och egentligen vill jag inte bara ha en rent sexuell relation heller så det är lite knepigt att hitta ett mellanting tror jag.
    Jag vill ha en särbo, världens snällaste och tryggaste man som har massor av förståelse för min situation och tålamod med att jag inte alltid orkar ses.

Visst har alla bagage, men det är nog alltid jobbigare just precis när någon separerar. I övrigt är det nog bara att köpa läget. 

Vad det gäller flirtandet så är jag rädd för att ses som desperat samtidigt som jag egentligen skiter i vad folk tror och tänker om mig... Beror lite på om man kan fly fältet och slippa träffa människan mer om det går snett. 
    Om man läser om raggande så verkar det finnas en hel del killar som gillar att jaga hellre än att tjejen tar initiativ för att de tror att tjejen är av "högre kvalitet" då (löjligt), samtidigt som vissa gärna ser att tjejer tar fler initiativ. Vill man ha en man som är trygg i sig själv så borde han kunna hantera en stark, flirtande kvinna :)
  • Chattisen
    tankfull skrev 2019-02-17 14:52:59 följande:

Jag känner igen mig i det du beskriver. Jag har nog inte heller problem att träffa någon tror jag (har inte direkt försökt på ett tag) men är kräsen och rädd för att inte orka heller. Vill inte bli bonusmamma och egentligen vill jag inte bara ha en rent sexuell relation heller så det är lite knepigt att hitta ett mellanting tror jag.

Jag vill ha en särbo, världens snällaste och tryggaste man som har massor av förståelse för min situation och tålamod med att jag inte alltid orkar ses.

Visst har alla bagage, men det är nog alltid jobbigare just precis när någon separerar. I övrigt är det nog bara att köpa läget. 

Vad det gäller flirtandet så är jag rädd för att ses som desperat samtidigt som jag egentligen skiter i vad folk tror och tänker om mig... Beror lite på om man kan fly fältet och slippa träffa människan mer om det går snett. 

Om man läser om raggande så verkar det finnas en hel del killar som gillar att jaga hellre än att tjejen tar initiativ för att de tror att tjejen är av "högre kvalitet" då (löjligt), samtidigt som vissa gärna ser att tjejer tar fler initiativ. Vill man ha en man som är trygg i sig själv så borde han kunna hantera en stark, flirtande kvinna :)

Tror inte det behöver vara så knepigt att hitta vad du söker. Fly fältet det gör (nästan) aldrig jag, jag står för det jag gör och då går det sällan snett, men klart man blir försiktigare.

Ang flirtandet så det är det som är enklast, det svåra är att ta det därifrån till att visa sitt autentiska jag. Det andra är ju till viss del inövat. En ganska okomplicerad lek, då det inte behöver betyda mer än just flirt, men sen kommer det svåra, var ska jag ta detta och vad vill jag / den andra.

Att träffa någon efter en separation kan vara knepigare, för båda parterna tänker jag.
  • Gosedjuret

Det här är ju ett så roligt ämne, så här gör jag:

Först om jag ser någon jag gillar och som jag märker gillar mig så ser jag till att vara extra trevlig, men på ett inte enbart vänskapligt sätt, iaf efter en stund. Det är förstås helt rumsrent på ytan men jag lägger till en subtil ton av..fysisk laddning kanske? Effektivt och kul kan vara att ta av sig kavaj/kofta så att man visar lite mer hud, det brukas gillas. Har en kompis som är proffs på att styra upp praktiska situationer som t ex när det behöver fixas på resturangebesök, det är hett tycker jag att hjälpsamt ta kommandot sådär.

Man kan skriva hur mycket som helst om det här men jag tycker att det mesta sitter i blicken och kroppsspråket egentligen.

Men visst är det den enkla biten, flirten. Det är ju en riskfri lek som går att variera i det oändliga nästan. Det svåra kommer ju som sagt sen, skall det leda någonstans, i så fall, vart? Hur många kan man göra det här med samtidigt utan att det straffar sig om man vill ta det vidare...

• Chattisen
    Gosedjuret skrev 2019-02-17 18:42:23 följande:

Det här är ju ett så roligt ämne, så här gör jag:

Först om jag ser någon jag gillar och som jag märker gillar mig så ser jag till att vara extra trevlig, men på ett inte enbart vänskapligt sätt, iaf efter en stund. Det är förstås helt rumsrent på ytan men jag lägger till en subtil ton av..fysisk laddning kanske? Effektivt och kul kan vara att ta av sig kavaj/kofta så att man visar lite mer hud, det brukas gillas. Har en kompis som är proffs på att styra upp praktiska situationer som t ex när det behöver fixas på resturangebesök, det är hett tycker jag att hjälpsamt ta kommandot sådär.

Man kan skriva hur mycket som helst om det här men jag tycker att det mesta sitter i blicken och kroppsspråket egentligen.

Men visst är det den enkla biten, flirten. Det är ju en riskfri lek som går att variera i det oändliga nästan. Det svåra kommer ju som sagt sen, skall det leda någonstans, i så fall, vart? Hur många kan man göra det här med samtidigt utan att det straffar sig om man vill ta det vidare...

Hur många kan man flirta med, oändligt många säger jag. Men är man intresserad av någon så brukar väl intresset svalna för andra, det är åtminstone min spontana tanke. Innan steget är taget är det väl ingen direkt anledning till att stänga alla dörrar med att flirta och vara trevlig, att vara kontaktsökande och fysisk skulle jag dock själv avstå ifrån. Hur tänker du själv?
  • Havin

Jag kan väl följa den här tråden, behöver alla tips uppenbarligen, eftersom det ändå inte går särskilt bra för mig :)

• Gosedjuret
    Chattisen skrev 2019-02-17 18:54:34 följande:
    Hur många kan man flirta med, oändligt många säger jag. Men är man intresserad av någon så brukar väl intresset svalna för andra, det är åtminstone min spontana tanke. Innan steget är taget är det väl ingen direkt anledning till att stänga alla dörrar med att flirta och vara trevlig, att vara kontaktsökande och fysisk skulle jag dock själv avstå ifrån. Hur tänker du själv?
    Ja, precis, oändligt många :) Vet inte om jag funkar så att jag tappar intresset för andra även om jag är väldigt mycket mer intresserad av någon. Jag är lika på i stort sätt alltid när jag inte är i en relation, tar både kontakt och är gärna fysisk med de jag är starkt dragen till. Tror inte att de flesta funkar så, liten polysläng kanske eller så är jag bara simpelt girig när jag attraheras. Känner nästan jämt en slags stark livsglädje och däri ingår det här, att det finns så mycket roligt att uppleva. 
  • Chattisen
    Gosedjuret skrev 2019-02-17 19:26:50 följande:

Ja, precis, oändligt många :) Vet inte om jag funkar så att jag tappar intresset för andra även om jag är väldigt mycket mer intresserad av någon. Jag är lika på i stort sätt alltid när jag inte är i en relation, tar både kontakt och är gärna fysisk med de jag är starkt dragen till. Tror inte att de flesta funkar så, liten polysläng kanske eller så är jag bara simpelt girig när jag attraheras. Känner nästan jämt en slags stark livsglädje och däri ingår det här, att det finns så mycket roligt att uppleva. 

Ja har man ett nick som en gosefilt och sen beter sig som en grizzlybjörn. Det är får säkert omkull många tjejer ..jag skulle dock dra öronen åt mig. Kanske att jag skulle locka dig först till att tro du visste vart du hade mig, innan jag sen dumpade dig pga din osäkerhet som måste söka bekräftelse utanför dig själv. :)
  • Gosedjuret
    Chattisen skrev 2019-02-17 21:55:54 följande:
    Ja har man ett nick som en gosefilt och sen beter sig som en grizzlybjörn. Det är får säkert omkull många tjejer ..jag skulle dock dra öronen åt mig. Kanske att jag skulle locka dig först till att tro du visste vart du hade mig, innan jag sen dumpade dig pga din osäkerhet som måste söka bekräftelse utanför dig själv. :)
    Mitt nick är valt för en evighet sen, passar mig inte så bra fast grizzly...beskriver mig nog inte helt rätt heller :) Jag gillar verkligen själva förförelsen men även resten, det finns aldrig något bekräftelsebehov eller någon illvilja bakom det jag gör. Skulle aldrig vara oärlig utan kör alltid med öppna kort, jag ser inte flirtande som en sport eller tävling utan som något roligt eller som ett medel att närma mig dom jag släpper in på riktigt.

Det jag gillar med anonymiteten här är att det går att vara öppen med hur jag är och tänker. Är varken osäker eller beroende av bekräftelse, mest bara väldigt intresserad av människor.
Svar på tråden Tjejer era bästa raggningstip =)