• vårkänslor

    Vad kostar det att flytta 58 mil med flyttfirma?

    Hej!

    Vi är två som ska flytta 58 mil. Vi undrar egentligen bara om någon vet ungefär vad det kostar att flytta 58 mil i lanndet och använda flyttbil med flyttgubbar.

    Vi ska inte ha någon flyttstäd då vi varit inneboende och vi bara delat på 21 kvm. Så allt är fixat, vi vill bara ha själva hjälpen.

    Vi har så vi kan köra själva men då ska vi fram och tillbaka. Vi är redan på det nya stället. I så fall blir resan väldigt lång för oss.

    Jag vill inte ringa någon, de känns så jagande då då de säkert vill ha jobbet.

    Tänkte höra först.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Vad kostar det att flytta 58 mil med flyttfirma?
  • Fjäril kär

    Flyttfirmor tar olika betalt så du måste ringa runt och kolla priser.

    En del tar betalt per kubik av prylar och andra per kilometer och några andra tar betalt av båda sakerna, många andra har fasta priser vid längre flyttar osv osv

  • Kjell2
    vårkänslor skrev 2019-02-18 07:09:16 följande:

    Hej!

    Vi är två som ska flytta 58 mil. Vi undrar egentligen bara om någon vet ungefär vad det kostar att flytta 58 mil i lanndet och använda flyttbil med flyttgubbar.

    Vi ska inte ha någon flyttstäd då vi varit inneboende och vi bara delat på 21 kvm. Så allt är fixat, vi vill bara ha själva hjälpen.

    Vi har så vi kan köra själva men då ska vi fram och tillbaka. Vi är redan på det nya stället. I så fall blir resan väldigt lång för oss.

    Jag vill inte ringa någon, de känns så jagande då då de säkert vill ha jobbet.

    Tänkte höra först.

    Tacksam för svar!


    Vi gjorde något liknande, räkna med kring 20 till 30 000 kr. Men ni måste kolla med flera firmor, priserna varierade mycket när vi frågade runt.


  • Fjäril kär

    www.dinflytt.se/&nw=g&kw=flyttfirmor&mt=e&ap=1t1&dv=m&pl=&aid=1&gclid=CjwKCAiAqaTjBRAdEiwAOdx9xuA_nk-TRhNwzLet8z1gNxEN6e3EuQKGLOhaxqaU3mHkNk55rIHfOxoCilUQAvD_BwE

    Här kan du kolla och räkna ut

  • Mint

    Det finns offertsajter även för flyttfirmor. Googla "flytt offert" eller liknande och skriv in vad som gäller för din flytt.
    Vi gjorde det med vår senaste flytt och fick svar som skiljde sig rätt mycket åt.

  • Bertrud
    Det erbjuds av olika företag. Jag använde personligen Tjänsterna när det var nödvändigt att ta bort möbler från lägenheten. När jag beställde var jag glatt nöjd med avsändarens goodwill och artighet, klargjorde detaljerna och försäkrade att det inte skulle finnas några överlappningar, processen utarbetades. Bilen anlände exakt i minuten, rörelserna tog mycket noggrant ut allt, laddade det och redan vid ankomsten var allt också noggrant lossat och placerat på plats. Ingenting är repat eller skadat! Tjänsten är bara super! Det var särskilt trevligt att kostnaden för att flytta inte slog i fickan-helt adekvat och riktigt biljettpris! Beställt här https://www.flyttfirmaistockholm.nu/
  • Flytthjälpare

    Hej, 

    Som många har sagt är priserna för flyttjänst baserade på olika saker och det är alltid bra att fråga flera offerter. 

    När du flyttar långväga är det möjligt att vissa flyttföretag kan ge dig riktigt bra offerter eftersom de kan kombinera ditt flytt med ett annat flytt som går åt andra hållet och det betyder att de inte behöver köra tillbaka med en tom bil. 

    Vi har funderat på dessa frågor och har skapat en tjänst https://www.flyttjakt.nu/ som gör det enkelt att jämför offerter och se den recensioner som flyttföretagen har fått så att det är lätt att hitta den som är bäst för dig. Du behöver inte ringa företag om du inte vill. Lämna en offertförfrågan så kan du få offerter redan imorgon. 

    Mvh, 
    Flytthjälpare - Flyttjakt.nu

Svar på tråden Vad kostar det att flytta 58 mil med flyttfirma?