Hondendär skrev 2019-02-19 10:07:40 följande:
Nej de är fruktansvärt :( ja vila låter klokt. jag blir så rastlös dock, och de där dåliga samvetet mot barnen! men förhoppningsvis är vi SNART pigga å uppe å hoppar igen, du & jag :D Ja de kommer bli en tuff tid, men skönt när allt är klarr sen å man kan njuta , tillsammans! jag har testat hinnsvepning en gång , utan resultat dock :( Min första startade med värkar, min andra med vattenavgång å knappt två timmar senare va han ute. så är lite rädd att de ska gå ännu fortare denna gången, vill gärna hinna fixa barnvakt och slippa föda hemma ;) din då? :) sover du om nättrrna? jag sover kasst. och har såna flytningar så tror ibland de sipprar vatten men de gjorde de inte sa barnmorskan..
Ja jag är ju också en väldigt rastlös person tyvärr så det blir ju aldrig så mycket vila som kroppen skulle vilja. Ja vad skönt det ska bli att kliva ut sängen utan att hela kroppen smärtar :D ja jag läste att hinnsvepning bara fungerar för 1 av 9 men varför inte prova, har jag tur är jag den det funkar för :)
Herregud vad snabbt din andra kom ut, åkte ni in direkt då när vattnet gick? Min startade med vattenavgång vid 13-14 tiden och sen satte värkarna igång vid 19.30 och han är ute 21.30, så från det att värkarna kom så gick det väldigt snabbt för mig med. Så jag är lite orolig också för att det ska gå snabbare och min man ska hinna komma hem och allt sånt där.
Jag sover knappt, har som restless legs så det kliar i hela benen på nätterna och jag kommer aldrig till ro för ingen position är ju skön längre. Sen är min son sjuk just nu så han ligger som ett plåster på mig och febersvettas hela nätterna vilket inte hjälper :P
Jag hoppas varje morgon när jag rester mig att vattnet ska gå haha. Men jobbigt med så rikliga flytningar.
Jag har haft som mensmol halva natten och hela morgonen så hoppas hoppas att något är på gång, men har haft så här var och varannan dag senaste månaden så lär ju inte hända något mer :/