Inlägg från: Humörmamman |Visa alla inlägg
  • Humörmamman

Ta betalt för fest istället för present?

Vi ska arrangera en inflyttningsfest och jag har fått en idé att vi ber våra vänner skänka en summa, tex 250 kr för att finansiera festen. Vi vill inte ha några presenter och kommer att vara tydliga med det. Jag tycker det är en bra idé, vi kan bjuda hur många vi vill utan att fundera på hur dyrt det blir. Min man tycker absolut inte att man kan göra så här.

Vad tycker ni, är detta en bra idé, eller är det no no - så gör man inte...?

• Svar på tråden Ta betalt för fest istället för present?
  • Humörmamman

Ok, jag har inte berättat hela sanningen, hade tänkt kombinera inflyttningsfest med födelsedagsfest. (Jämt). Vi pratar ca 50-60 gäster och vi hade tänkt bjuda på ordentlig mat och dricka, ingen snikfest. Tycker alla görtfsrabde det är en dålig idé?

• Humörmamman

Jag tänker att 500 kr inte är en konstig summa för ett par att ge till någon som nollar. Och summan är inte spikad, vi kanske landar på 150-200 när vi räknat på det. Vi vill inte ha knytkalas, valet blir isf att inte bjuda så många.

Jag är lite förvånad att alla är så negativa. Varför kan man inte tänka lite nytt? Varför skulle det bara vara bröllopsfester där det är ok att göra så här? Tanken är att det inte ska bli dyrare än att köpa en present.

Svar på tråden Ta betalt för fest istället för present?