• cutepenguin

Är i chock!!!

Jag och min sambo hade försökt bli gravida i drygt 3 månader. Utebliven mens och illamående gjorde att jag tog ett graviditetstest och det visade positivt.

Igår var vi hos bm och vi väntar alltså fyrlingar?!? Jag är HELT chockad och min sambo är nog ännu mer chockad då han knappt sagt ett ord sen igår, mest hur vi ska lösa ?allt det praktiska?. Vad gör man? Hur förbereder vi oss?

• Svar på tråden Är i chock!!!
  • Frejv

Kunde ni få reda på hos bm att ni väntar fyrlingar?

Vilken vecka är du i?

Förstår chocken! =)

• Trippelmamma76

Hmm. Om nu inte detta är en trolltråd... så undrar jag liksom övriga hur ni kunde fått veta detta redan? Och om det stämmer så ta inte ut något i förskott. Det är tyvärr en extrem högriskgraviditet i så fall så man bör nog se tiden an. Om det skulle gå vägen så kommer det dessutom handla om 4 prematurer och troligtvis en längre tid på neonatalavdelning. Men självklart lycka till om det är en fyrlingsgraviditet på gång!

• cutepenguin

Jag är i vecka 17. :) Det var alltså ett tag sedan jag tog graviditetstestet hemma (därav att jag skrev ?... HADE försökt blivit gravida...?).

• Trippelmamma76

Ok!

Gå med i någon stödgrupp på Facebook. Det brukar vara till stor hjälp när det gäller alla olika aspekter av flerbörd. Allt ifrån medicinska aspekter till praktiska, ekonomiska mm. Räkna med att ni behöver vara föräldralediga hela tiden båda två men att ni kommer behöva ta hjälp även utöver det.

cutepenguin skrev 2019-02-19 10:21:59 följande:

Jag är i vecka 17. :) Det var alltså ett tag sedan jag tog graviditetstestet hemma (därav att jag skrev ?... HADE försökt blivit gravida...?).

• cutepenguin
    Trippelmamma76 skrev 2019-02-19 11:23:14 följande:

Ok!

Gå med i någon stödgrupp på Facebook. Det brukar vara till stor hjälp när det gäller alla olika aspekter av flerbörd. Allt ifrån medicinska aspekter till praktiska, ekonomiska mm. Räkna med att ni behöver vara föräldralediga hela tiden båda två men att ni kommer behöva ta hjälp även utöver det.

Tusen tack för tips! :) det uppskattas enormt! Jag är så otroligt glad, men samtidigt livrädd pga att det är en högriskgraviditet. Har inte riktigt låtit mig vara glad än, men det börjar sjunka in att jag ska bli mamma till FYRA. Livet tog en vändning kan man säga...
  • M32

Grattis! (sorry I don't have all the swedish letters on this keyboard) let your husband do the pracitcal work while you carry his fyrlingar. ;) and again, grattis och all min lycka till dig!! :D

• M32

Grattis! (sorry I don't have all the swedish letters on this keyboard) let your husband do the pracitcal work while you carry his fyrlingar. ;) and again, grattis och all min lycka till dig!! :D

• M32

• M32

• M32

• M32

• M32

• M32

what it didn't send so i clicked and clicked and clicked untill it sent and when i looked the other comments my comment was sent like 10 times... omg hahahahah jag och min otur heh

Svar på tråden Är i chock!!!