• Busarew

Är detta ett pluss?? Snälla hjälp!’

Lydia19877 skrev 2019-02-24 09:24:26 följande:

hej och tack för svar..

fick höra att det kan vara missfall? men borde det inte blöda lite då? 

jag tog denna imorse, så det är den senaste. Jag ska ta senare ikväll och testa.

Men om hormonet i urinen inte är stark nog, hur kunde den synas i tisdags och inte idag? :/ 

tacksam för all hjälp. 

men på clearblues test ska det väl bli som ett kryss i testrutan om det är positivt? på ditt var det ju bara ett streck i testrutan.
  • Busarew
    Lydia19877 skrev 2019-02-24 09:29:08 följande:

nej det är ett "testa tidigt" test. så det blir bara ett streck som ska dyka upp, och enligt bruksanvisningen så är ett svagt test också ett positivt plus.

ok. Vet dock att clearblue är kända för sina spökstreck så många undviker dom testerna
  • Busarew
    Jojjans skrev 2019-02-24 10:32:12 följande:

Alltså alla snackar så mycket skit om alla dessa spöksträck. Enligt familjeliv är alla tester kända för spöksträck hit och dit, så jag skulle ta det med en nypa salt när man hör att test är opålitliga. Alla vanlig test funkar på ungefär exakt samma sätt och det är inte nån större kvalitetsskillnad. Den färgade remsan kan råka bli synlig på alla slags test i vissa vinklar och ljus, men har sträcket färg så är det positivt, så är det bara.

har dock själv egen erfarenhet av clearblues spökstreck. Dom om några test kan visa tydliga spökstreck som är svåra att skilja från riktiga plus.
  • Busarew
    Jojjans skrev 2019-02-24 10:53:23 följande:

Ja fast din erfarenhet är inte vetenskap. Det är tråkigt att du har den erfarenheten men dom flesta graviditetstest har en säkerhet på 99% om dom används rätt och det är såklart vetenskapligt bevisat. Dom skulle inte få skriva så om det inte var forskat på dom. Du tillhörde väl den 1% som fick fel isåfall, men 99% får fortfarande korrekt.

ja jag och många har den erfarenheten av clearblue test . Ja självklart är det så men clearblue visar fortfarande ofta spökstreck, det är ett skitmärke helt enkelt. Graviditetstest är säkra på det sättet att dom i princip aldrig visar falskt negativt men vissa märken som clearblue kan ha så klara spökstreck att det ser ut som ett plus. Dom allra flesta andra märken visar inte spökstreck
Svar på tråden Är detta ett pluss?? Snälla hjälp!’