• Anonym (pling)

Bo i Västertorp?

Hej! Tänkte flytta detta året och ser att många vill byta lägenhet som bor i Västertorp.

Är det något fel på Västertorp? Är det mycket stökiga människor där? eller är det lugnt område? Har läst om barngäng som sprider skräck i Västertorp...är det så på riktigt? hot narkotika och ordningsstörande...??

Det är många som vill byta lägenhet som bor kring parken "lugnet". T.ex. Terrängvägen, Telemarksgränd..hur är det att bo där? är det nån skillnad om mot t.ex. störtloppsvägen?

Är det mycket invandrare? Stämmer detta som folk skriver i tråden (FB) Västertorp invandrartät stadsdel? att det har byggts nya lägenheter för just nyanlända/flyktingar..var ligger dessa lägenheter? vilka gator?

Har det byggts för nyanlända vid Hägerstensbadet eller var nånstans? Adress tack ;)

Som ni märker är jag inte bekant med området och behöver er hjälp

Vad tycker ni? vad har ni hört?

• Svar på tråden Bo i Västertorp?
  • Anonym (pling)

Puffar tråden.. Ingen som vet något om Västertorp??????

• Anonym (K)

Jag är uppvuxen i Mälarhöjden, villaområde precis brevid västertorp. Går ofta av vid västertorp t bana och tar den uppgången som inte är mot centrum när jag ska till min pappa (flyttade för ett halvår sen hemifrån). Det är precis där dom har byggt ett stort område med lägenheter för nyanlända och så skulle det även vara första boende för folk som kommit ut från fängelset... Massor med invandrare bor i alla fall där, mycket barn som springer runt på lekplatserna.

När det byggdes klart var jag extremt rädd att ta den vägen hem sent men det har aldrig hänt något faktiskt och jag har varit ute mycket i mina dagar. Ingen av våra grannar har upplevt nått heller vad jag vet och ingen har nämnt nått dåligt om det. (Det var rätt mycket missnöje när det byggdes vill jag lova). Men vi går bara förbi, bättre om någon som bor i västertorp vet!

Hade förut velat säga att det är dötrist i västertorp men nu finns det en hel del nybyggt och fina fräsha hus... tunnelbanan är guld att bo vid!!

Vad har du för alternativ? Vart bor du idag? Jag hade med anledning av invandrarbostäderna (tror det är 150 lägenheter) inte velat bo där, framförallt inte om jag hade barn med tanke på skolan. Men gör mer research kring det och ta reda på hur situationen ser ut. Åk dit och känn in atmosfären?

• Anonym (pling)
    Anonym (K) skrev 2019-02-19 19:00:31 följande:

Jag är uppvuxen i Mälarhöjden, villaområde precis brevid västertorp. Går ofta av vid västertorp t bana och tar den uppgången som inte är mot centrum när jag ska till min pappa (flyttade för ett halvår sen hemifrån). Det är precis där dom har byggt ett stort område med lägenheter för nyanlända och så skulle det även vara första boende för folk som kommit ut från fängelset... Massor med invandrare bor i alla fall där, mycket barn som springer runt på lekplatserna.

När det byggdes klart var jag extremt rädd att ta den vägen hem sent men det har aldrig hänt något faktiskt och jag har varit ute mycket i mina dagar. Ingen av våra grannar har upplevt nått heller vad jag vet och ingen har nämnt nått dåligt om det. (Det var rätt mycket missnöje när det byggdes vill jag lova). Men vi går bara förbi, bättre om någon som bor i västertorp vet!

Hade förut velat säga att det är dötrist i västertorp men nu finns det en hel del nybyggt och fina fräsha hus... tunnelbanan är guld att bo vid!!

Vad har du för alternativ? Vart bor du idag? Jag hade med anledning av invandrarbostäderna (tror det är 150 lägenheter) inte velat bo där, framförallt inte om jag hade barn med tanke på skolan. Men gör mer research kring det och ta reda på hur situationen ser ut. Åk dit och känn in atmosfären?

Tack så mycket för ditt utförliga svar :) Känns som lite "varningsflagg" på Västertorp alltså.

Vet du om det är lugnare vid Hägerstensåsen? Det ligger ju inte långt ifrån... tänkte t.ex. valutavägen? boktryckarvägen, bokbindarvägen?

Just nu bor vi väldigt centralt men behöver större så letar längre ut... funderar även på om Skärmarbrink, blåsut och liknande...
  • Anonym (K)

Jag hade ALLA gånger hellre bott på Hägerstensåsen! Har väldigt bra koll på området och det är riktigt trevligt! Buss som hela tiden går till Liljeholmen plus att det finns t-bana! :)

Skärmarbrink är väldigt mysigt! Har lite koll på det området också. Alla gånger hellre bott där än västertorp!

Har ni möjligheten att välja och vraka på det här sättet hade jag kikat mkt på förbindelserna, (glöm västertorp, när dessa nyanlända barn växer upp lär det bli kaoz), om ni nu inte åker bil överallt haha. Ringen ligger ju nära Skärmarbrink men Liljeholmen är trevligt och där kan man storhandla ordentligt.

Svar på tråden Bo i Västertorp?