• Äldre 20 Feb 13:54
    497 visningar
    5 svar
    5
    497

    Ensam och uppgiven efter upprepade missfall

    Skriver för att se om det är någon som upplever samma sak så vi kan stötta varandra.

    Jag är 40+ och har det senaste året fått två missfall. Detta har tagit knäcken på mig totalt och senaste halvåret har jag inte orkat ha någon kontakt med mina vänner förutom något sporadiskt sms. Nu verkar de ha "tröttnat" på mig och när jag berättar om min situation får jag ingen förståelse utan de verkar tycka att jag ska klara av att leva på som vanligt. Det gör jag tyvärr inte och det uteblivna stödet från vännerna späder ytterligare på en redan hopplös situation.

    Vet inte vad jag ska ta mig till. Nu känns det meningslöst att ens försöka vidare med att få fler barn, det leder bara till ytterligare problem och förtvivlan.

    Någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Ensam och uppgiven efter upprepade missfall
  • Äldre 20 Feb 14:32
    #3
    cleoeme skrev 2019-02-20 14:00:24 följande:

    Varför skaffar du barn så sent då? Du vet om riskerna att skaffa barn när man är 40.


    Precis den typen av "stöd" jag behöver - NOT! Jävligt onödig kommentar.
  • Äldre 20 Feb 14:36
    #4

    Tack för ditt svar UndrandeSökande. Har läst allt mellan himmel och jord när det kommer till missfallsutredning osv.

    Tror precis som du skriver att har man inte varit i den här situationen själv är det svårt att förstå. Beklagar era missfall! Känns sjukt jobbigt att man förutom missfallen och den sorgen ska behöva hantera förlust av sina vänner och sitt sociala sammanhang också

Svar på tråden Ensam och uppgiven efter upprepade missfall