Måste män tömma efter en tid utan utlösning
En sak jag tänkt på. Om en man varken har sex eller runkar under en längre tid, hur blir det med sädesvätskan då? Måste han tömma? Slutar det bildas ny? Töms det ofrivilligt, som i sömnen?
En sak jag tänkt på. Om en man varken har sex eller runkar under en längre tid, hur blir det med sädesvätskan då? Måste han tömma? Slutar det bildas ny? Töms det ofrivilligt, som i sömnen?
Nej killar måste inte komma. Att de måste runka eller ha sex med ibland för att "lätta på tycket" eller förhindra "blue balls" är inget annat än skitsnack och en gammal myt. Munkar tex klarar sig utmärkt ändå.
Angående mer specifikt om din fråga om sädet så sköter kroppen sådant själv. Den tömmer alltså ut det själv, tex under natten när man sover. Det kallas pullution. sv.wikipedia.org/wiki/Pollution
Tack för svar! Det var det jag misstänkte.
Man kan få ont i testiklarna tillfälligt om man t ex har sex och inte kommer. Däremot är det inte hälsovådligt att inte tömma sig och som sagt kommer det ut förr eller senare på egen hand om man går en längre tid utan utlösning.
Pollutioner förekommer främst hos pubertala pojkar och unga män, mer sällsynt hos äldre. Spermier fortsätter att produceras och kroppen reabsorberar både spermier och sädesvätska.
Pollutioner förekommer främst hos pubertala pojkar och unga män, mer sällsynt hos äldre. Spermier fortsätter att produceras och kroppen reabsorberar både spermier och sädesvätska.
Nej killar måste inte komma. Att de måste runka eller ha sex med ibland för att "lätta på tycket" eller förhindra "blue balls" är inget annat än skitsnack och en gammal myt. Munkar tex klarar sig utmärkt ändå.
Hur gammla är pojkar när de får utlösning på natten?
Hur gammla är pojkar när de får utlösning på natten?
Kroppen tar hand om det. Töms framförallt via urinering. Men som med allt annat levande bör systemen underhållas och då kan onani/sex/samlag vara bra metoder för att hålla kroppen/systemen i trim :) Vem har sagt att munkar inte runkar??:)...även de är människor.
Haha hur vet du att munkar inte runkar? :)