• Pumpan90

Letrozol - följas åt?

Hoppar gärna in här.

Har tagit första omgången letrozol och tog igår otrivelle sprutan, hoppas att det tar sig på första försöket, samtidigt som jag inte vill att det ska ta sig på en gång (ska börja nytt jobb 15 april)

Har en son som är född november -16 och har försökt själva i ca 1,5 år utan framgång.

• Pumpan90
    Anonym (Blåsippa) skrev 2019-03-25 20:27:11 följande:

Håller tummarna för dig!

Tar alla här otrivelle? Det är inget min läkare har pratat om. Något man borde ta upp? Vet ju inte helt säkert att mina ägg släpper av sig själv.

Jag tror jag fått otrivelle för att jag hade så sjukt lång menscykel som inte var helt regelbunden. Fick bara sagt till mig att alla prover såg bra ut och att jag skulle få letrozol och otrivelle tre försök för att sedan eventuellt gå vidare till ivf om vi ville det.
  • Pumpan90

Ni som tagit otrivelle och inte blivit gravida, hur långt efter sprutan har mensen kommit?

Jag är på dag 17 nu efter sprutan och inte fått mensen än, men vågar inte riktigt ta ett graviditetstest.

Har varit sjukt grinig och haft kort stubin senaste dagarna, men känns som att mensen ska komma när som helst.. Så pms eller gravid?

• Pumpan90

[quote=79558598][quote-nick]emphz skrev 2019-04-10 20:21:15 följande:[/quote-nick]Men alltså det är ju helt omöjligt för någon att svara på. Enda rätta är ju att ta ett test för att ta reda på hur det ligger till :)[/quote

Andra frågan är mest en retorisk fråga, tänkt testa när jag kommit hem om inte mensen dykt upp.

Första frågan var väl den jag hoppats på att få något svar på ^^

• Pumpan90

Imorse fick jag ett positivt graviditetstest :O

Efter en kur letrozol och otrivelle :)

• Pumpan90
    oshark skrev 2019-04-14 12:20:28 följande:

Jag har plussat! ÄL+12 första Leteozolkuren. Herregud jag kan knappt förstå det !!!

Grattis! När är det bf för dig?
  • Pumpan90
    oshark skrev 2019-04-14 13:38:53 följande:

24 dec!! :-O Du?

17 december, då jag själv fyller år :P

Kommer dock försöka få tidigare igångsättning då sonen var väldigt stor när han kom 5 dagar för bf
Svar på tråden Letrozol - följas åt?