• waitress

Letrozol - följas åt?

Hej, 

Hoppas ok att jag hänger på här. Har försökt i ett år med långa perioder utan ägglossning eller mens. Nu på första kuren av Letrozol och var på UL i onsdags. Då visar sig en 25 mm äggblåsa, tydligen ovanligt och då brukar dem släppa. Om det inte är något annat... Jag har dock inte fått utslag på ägglossningstest och jag känner inget i kroppen, så ska inte hoppas på för mycket. Har ni fått stora äggblåsor?

Listan:

Emphz - letrozol kur 2 - gravid med missfall. Kur 3 avbröts. Inväntar nu mens med provera. 

Efterlängtadsen2014 - letrozolkur 1 avslutades 25/3, inväntar VUL 1/4 när det är beräknad ägglossning. 

Zey - letrozol kur 4, klar 6/3, inväntar vul 11/3. Ovitrille spruta 11/3, ägglossning 13/3. BIM 28/3 

mallanbus - letrozol kur 2 klar 17/3, vul 25/3, bim 6/4. 

Ma18 - ätit 4 letrozolkurer, inväntar nu spolning av äggledarna 

Lisun - Letrozol kur 2, sista tabletten tas 10/3 

GlitterLina- letrozol dubbeldos 5/4-9/4

Lunne - Pausar försök under mars, beräknad mens 11/4. Då startar andra försöket med Letrozol inför beräknat ÄL 25/4

oshark - Letrozol kur 1 (enkeldos) sista tabletten 25/3. VUL 29/3 treskiktad slemhinna 6,8 mm äggblåsa ca 18 mm ÄL beräknat senast 2/4.

Waitress: Letrozol kur 1, enkeldos. UL äggblåsa 25 mm. ÄL mellan 3-5 april. BIM 20/4
  • waitress
    emphz skrev 2019-04-05 08:16:30 följande:
    Ja jag hade en på 24 mm, fick ovitrelle, vet att jag fick ägglossning för vi blev gravida. Slutade tyvärr i missfall.
    Tråkigt att höra med missfall.

Intressant för jag fick inte Ovitrelle, min gyn tyckte att äggblåsa var för stor för att ge extra skjuts. Sedan sa hon något oklart om att det kunde vara en annan typ av blåsa som försvinner sen. Jag ska ta blodprov nästa vecka för att mäta progesteron. 
  • waitress
    emphz skrev 2019-04-05 10:24:50 följande:

Precis varit i kontakt med kliniken för att boka in vul. Haft sen äl tidigare på enkel dos, denna månaden provar vi dubbeldos pga utebliven äl förra försöket. Fick vul bokat redan cd 9, på torsdag pga cd 13 efter helgen blev för sent.. Eftersom vi inte vet hur jag reagerar med dubbeldos. När vi skaffade dottern fick jag äl dag 14 typ med enkel dos. Spännande, men rädd att bli besviken redan dag 9.

När hade du ÄL sist?
  • waitress

Väldigt kul att höra att det funkar för andra, det ger lite hopp.

Jag väntar på BIM på fredag. Hade min stora äggblåsa men jag fick aldrig utslag på ägglossningstest. Har inte haft ägglossning eller mens på sex månader.. suck. Vågar inte ta graviditetstest, känner stickiga smärtor i magen men det är väl inbillning och jag orkar bara inte se den där tomma rutan. I bästa fall är det mens och det är alltid något. Ny tid hos gyn på tisdag, då får vi väl gå vidare med ny behandling. 

Svar på tråden Letrozol - följas åt?