• Anonym (Anonym JJ)

Letrozol - följas åt?

Hej tjejer!

Jag blev så glad när jag ?snubblade över denna tråd?, har sökt och sökt men kännt mig ensammast i världen innan jag hittade hit.

Har ett barn sedan innan, jag och min man är 24 år och vi försöker nu bli gravida igen.

Sonen blev jag gravid med på första försöket med dubbel Letrozolkur så visst blev man lite smått ?bortskämd? med det snabba resultatet vi fick då.

Är nu inne på min andra omgång med dubbel letrozolkur och fick förra månaden en ?stilla glad gubbe? på Clear Blues ÄL test (var ej på VUL då eftersom dem ej hade tid) på dag CD 13, men blev ej gravid.

Är nu inne på kur två och CD 17. Var på VUL i torsdags (4/4 : CD 12) och det visade då två större äggblåsor, en på cirka 13mm & en på cirka 14mm. Hon trodde då att jag skulle ha ÄL lördagen eller söndagen men ÄL-testet har visat ?blinkande gubbe? sedan i torsdags.

Fattar verkligen ingenting!!! Någon som haft blinkande gubbe på CB - ägglossningstest 6 dagar i rad?! Ska det ens gå och är det för sent att ha ÄL imorgon/övermorgon?

Tycker det är så konstigt eftersom gyn trodde jag skulle haft det i helgen... jaja får väl helt enkelt fortsätta testa någon dag till antar jag.

Listan:

Emphz - letrozol kur 2 - gravid med missfall. Kur 3 avbröts. Inväntar nu mens med provera.

Efterlängtadsen2014 - letrozolkur 1 avslutades 25/3, inväntar VUL 1/4 när det är beräknad ägglossning.

Zey - letrozol kur 4, klar 6/3, inväntar vul 11/3. Ovitrille spruta 11/3, ägglossning 13/3. BIM 28/3

mallanbus - letrozol kur 2 klar 17/3, vul 25/3, bim 6/4.

Ma18 - ätit 4 letrozolkurer, inväntar nu spolning av äggledarna

Lisun - Letrozol kur 2, sista tabletten tas 10/3

GlitterLina- letrozol dubbeldos 5/4-9/4

Lunne - Pausar försök under mars, beräknad mens 11/4. Då startar andra försöket med Letrozol inför beräknat ÄL 25/4

oshark - Letrozol kur 1 (enkeldos) sista tabletten 25/3. VUL 29/3 treskiktad slemhinna 6,8 mm äggblåsa ca 18 mm ÄL beräknat senast 2/4.

Waitress: Letrozol kur 1, enkeldos. UL äggblåsa 25 mm. ÄL mellan 3-5 april. BIM 20/4

Anonym JJ - Letrozolkur 2, dubbeldos sista tabletten togs 26/3

• Anonym (Anonym JJ)

Svar till Oshark:

IDAG efter 8 dagar med blinkande smiley kom den ?fasta? smileyn!! Det gäller att inte ge upp, vilket det är himla lätt att göra mitt i allt detta. Man blir så snurrig och allt blir så jobbigt med alla dessa tabletter och allt vad det nu är!!

• Anonym (Anonym JJ)
    oshark skrev 2019-04-10 10:59:40 följande:

Hur har det gått?

Jag har inte varit med om det själv då jag inte använder CB-testen, mem har läst här om flera som har fått blinkande gubbe i nästan en vecka. Är tydligen inte helt ovanligt om man börjar för tidigt, eftersom man börjar öka i östrogen ganska lång tid innan ÄL. Men konstigt som du säger om din gyn trodde du skulle ha ÄL till helgen.

Du har inte bara missat din topp? Tempar du?

DAG efter 8 dagar med blinkande smiley kom den ?fasta? smileyn!! Det gäller att inte ge upp, vilket det är himla lätt att göra mitt i allt detta. Man blir så snurrig och allt blir så jobbigt med alla dessa tabletter och allt vad det nu är!!
  • Anonym (Anonym JJ)
    oshark skrev 2019-04-11 16:14:09 följande:

Starkt! Då håller vi tummarna Starkt! Då håller vi tummarna

Jaa!!???? Hur går det för er andra?
  • Anonym (Anonym JJ)

Var inte meningen att det skulle bli frågetecken. Är ny på denna sida så har lite dåligt koll haha.

• Anonym (Anonym JJ)
    Lunne skrev 2019-04-11 15:18:27 följande:

Min ÄL var 8 dagar försenad denna månaden, man vet verkligen aldrig :S

Nej det är helt galet så olika det kan vara från månad till månad.

Jag använder mig av två olika ?mens/cykel/gravid?-appar och på den ena appen stod det att jag skulle haft ÄL härom dagen och på den andra appen stod det idag (antagligen uträknat efter mina senaste menstruationer). Så på något vis höll jag hoppet uppe och tänkte att jag iaf tar ett test idag och visar det ingenting så får jag helt enkelt bara acceptera att det inte blir någon ÄL denna månad.. Meeeen så kom den där glada gubben och tycker ni att den ser glad ut så skulle ni sett mig haha.
  • Anonym (Anonym JJ)
    Lunne skrev 2019-04-11 15:18:27 följande:

Min ÄL var 8 dagar försenad denna månaden, man vet verkligen aldrig :S

Nej det är helt galet så olika det kan vara från månad till månad.

Jag använder mig av två olika ?mens/cykel/gravid?-appar och på den ena appen stod det att jag skulle haft ÄL härom dagen och på den andra appen stod det idag (antagligen uträknat efter mina senaste menstruationer). Så på något vis höll jag hoppet uppe och tänkte att jag iaf tar ett test idag och visar det ingenting så får jag helt enkelt bara acceptera att det inte blir någon ÄL denna månad.. Meeeen så kom den där glada gubben och tycker ni att den ser glad ut så skulle ni sett mig haha.
  • Anonym (Anonym JJ)
    GlitterLina skrev 2019-04-11 20:42:03 följande:

Men du gjorde precis en å det funka haha :) ????

Lunne skrev 2019-04-12 09:53:33 följande:

Härligt ändå när det blir sådär att det händer när man tänker att detta är absolut sista chansen, som att man lyckas skrämma kroppen till att fungera eller nåt. Grattis! Och hoppas det bäddar för ytterligare ett bra test om några veckor nu :)

Ja verkligen! Ja nu håller vi tummarna att det fungerar denna månad!!

Hur går det för dig?
  • Anonym (Anonym JJ)
    Lunne skrev 2019-04-12 11:54:04 följande:

Vi tog paus i mars så jag väntar på att mensen ska dyka upp i helgen eller på måndag. Skulle den inte göra det skulle jag bli väldigt orolig, för det bör verkligen inte finnas en chans i världen att jag blev gravid denna månad :') Så vi siktar på att satsa på nästa ÄL som borde bli helgen efter påsk :)

Okej. Ja då får du vänta in den helt enkelt och hoppas på att det går vägen efter påsk
  • Anonym (Anonym JJ)
    Ronjas88 skrev 2019-04-12 19:36:44 följande:

Jag är på cykeldag 44 idag. Första letrozolkuren. Inget plus och ingen mens. Så less på att vänta. Molande värk och dragningar i äggstockarna nästan konstant sedan en vecka efter beräknad Äl. Viss förhoppning om att jag bara är låghormonare men mensen kommer väl snart. Någon mer som varit med om att cykeln har blivit LÄNGRE av letrozol?

När jag var hos gyn senast så sa hon att cykeln kan bli längre när man äter Letrozol. Vågar inte lova att det är så men hon nämnde nämligen det.

Tror det är så himla olika från person till person, men som jag skrev längre upp på sidan så trodde gyn även att jag skulle ha ÄL på lördag/söndag men den kom på torsdag efter, så ingenting är väl egentligen ?konstigt? om man säger
Svar på tråden Letrozol - följas åt?