• Anonym (Mathilda)

Letrozol - följas åt?

Hej!

Jag äter med letrozol och fick på midsommarafton ?gravid v. 1-2? trodde inte det var sant då jag haft en blödning veckan innan midsommar. Jag testade igen på söndagen efter midsommar och fick ett starkt plus. Nu i veckan har jag känt mig super trött och jätteont i brösten. Min sambo skojade och ville att jag skulle testa igen i torsdags för att verkligen vara på den säkra sidan.. såklart ville jag bevisa för honom och ta ett test till.. till min stora förvåning blev det negativt.. testade idag igen (en vecka sedan första plusset) och det var också negativt... jag har inte haft någon blödning mellan plussen och de negativa testerna... vi har försökt i två år och detta var min första kur med letrozol.. fint ändå att få ett plus, då det aldrig hänt tidigare... men samtidigt förvirrande. Barnmorskan trodde min blödning var ett MF och att hormonerna fanns kvar i kroppen. Konstigt dock att det visade så stark två gånger. Någon som varit med om liknande?

• Anonym (Mathilda)
    emphz skrev 2019-06-29 10:55:30 följande:

Jag testade också starkt vid mitt missfall, det tar ett tag innan hormonerna går ur kroppen. Beklagar verkligen!!

Du tog inte Ovitrelle? Så det var därför du fick plus.

Ja det var tråkigt men samtidigt så glad att äntligen få ett plus. Då jag aldrig fått det tidigare känns det hoppfullt inför de kommande 5 månaderna med letrozol. Jag äter bara letrozol, inga andra hormoner eller så. Tack för ditt svar :)
  • Anonym (Mathilda)

Hej!

Imorgon ska vi påbörja vårt fjärde försök med letrozol. Egentligen kan man väl räkna det som försök 3 då jag fick en blödning i juni som jag trodde va mens (men den va väldigt sparsam) Det blev ett plus några dagar senare efter kuren va slut, men sen kom en blödning och plusset försvann. Så jag anar att den kuren inte gav någon ägglossning med tanke på blödningen.

Jag tycker det är så jobbigt. Vi har försökt i över 2 år nu och jag känner mig verkligen sist i hela världen med att få barn. Alla vänner springer om och det känns som om mitt/vårt liv står på stand-by. Jag har alltid sagt att jag ska ha barn innan 30 års ålder men nu blir det inte så, vilket känns som ett nederlag i sig.

Dessutom trivs jag inte alls på jobbet och letar med ljus och lykta efter ett nytt jobb, vilket såklart inte gör sakerna bättre. Känns heller inte bra att göra dessa två saker parallellt med varandra... samtidigt kan det ju lika väl ta 1 år till innan vi blir gravida igen, vem vet? Jag känner mig så ledsen och deppig och behöver lite pepp från er i tråden.

Svar på tråden Letrozol - följas åt?