• Bellanlover

Letrozol - följas åt?

Hej!

Någon som har tips på hur man kan motivera för sin läkare att man vill ha letrozol? Fick provera utskrivet förra veckan, men det kommer ju inte hjälpa mig att bli gravid?! Har många äggblåsor och små ägg (ev pco enligt läkaren). Ge mig gärna tips, vill ha letrozol!

• Bellanlover

Jaha kan det vara så.... kanske ska testa en omgång provera innan jag stressar upp mig! Har bara låst in mig på att jag måste ha äggstimulerande pga små ägg och mycket äggblåsor.. jag slutade med p-piller i Jan/feb-19. Har väntat på mensen och provat med ägglossningsstickor i hopp om att jag kunde ha ägglossning trots utebliven mens.

• Bellanlover

Har följ denna tråd i några månader nu. Väntar ivrigt på att få börja testa letrozol men först behövdes en kontroll av prolaktinvärdet. Har nyligen fått svart på vitt att jag har PCOS. Här nedan är mitt provsvar på prolaktinvärdet. Någon som kan hjälpa mig tyda? Är det förhöjt? Jag vill bara att värdet ska vara utan anmärkning så jag kan få testa letrozol!

Provsvar

P--Prolaktin

Resultat: 220 mIE/L

Referensintervall: 65-465

Provmaterial: Plasma

Svar ej vidimerat.

• Bellanlover

Akut fråga!!!

Äter provera pga utebliven mens/ägglossning. Har ätit det sedan aug 19. Äter 10 st sen kmr blödning. Är nu inne på dag 5 (ska ta femte ikv) men har upplevt kroppen som annorlunda och tog ett ägglossningstest som visade på nästintill ägglossning, strecken var inprincip lika mörka, så kanske att det imorgon skulle visa 2 exakt lika mörka streck. Nu till min fråga? Kan provera ge falska utslag på ägglossningssticka?? Ska jag fortsätta ta proveratabletterna som vanligt? Har ringt gym som är stängt... har för övrigt aldrig haft ägglossning innan (vad jag vet)

• Bellanlover

Akut fråga!!!

Äter provera pga utebliven mens/ägglossning. Har ätit det sedan aug 19. Äter 10 st sen kmr blödning. Är nu inne på dag 5 (ska ta femte ikv) men har upplevt kroppen som annorlunda och tog ett ägglossningstest som visade på nästintill ägglossning, strecken var inprincip lika mörka, så kanske att det imorgon skulle visa 2 exakt lika mörka streck. Nu till min fråga? Kan provera ge falska utslag på ägglossningssticka?? Ska jag fortsätta ta proveratabletterna som vanligt? Har ringt gym som är stängt... har för övrigt aldrig haft ägglossning innan (vad jag vet)

• Bellanlover

Akut fråga!!!

• Bellanlover

Fick blödning i tisdags. Blödde även igår ons men idag torsdag har blödningen avtagit och det är väldigt lite blod?? Kan jag ändå ta letrozol trots att blödningen typ avtagit? Letrozol cd3-5 är det som gäller. Har oregelbunden mens och brukar vanligtvis ta provera för att ens få mens/blödning men nu kom det en spontant..

Svar på tråden Letrozol - följas åt?