• Mn91

Letrozol - följas åt?

Hejsan, hoppar gärna in i denna tråden då jag själv börjar med letrozole nästa mens cykel om ca 14 dagar.

Jag och sambon har försökt i 19 månader utan resultat och igår fick jag äntligen letrozole utskrivet som jag ska ta cd 5-9. ????

Spännande att läsa era historier och kunna följas åt genom med och motgångar ????

• Mn91
    Anonym (Li) skrev 2019-12-05 16:38:52 följande:

Välkommen! Ja det blir det sen är det bra o dela med sig av egna erfarenheter, får jag fråga vrf du äter dag 5-9 själv äter jag 3-7.

Tack så mycket :) vet inte exakt varför jag fått 5-9 men det var det läkaren ordinerade. Nu i efterhand har jag läst många som tar 3-7. Får jag fråga hur många omgångar du tagit? Eller är du på första? :)
  • Mn91
    Anonym (Sara11) skrev 2019-12-05 18:26:42 följande:

Har försökt lika länge som er, börjar också med letrozol denna månad. Hoppas bara mensen vill komma denna månad så inte de blir försenad bara för man längtar efter att börja.

Ska äta menscykel dag 3-7 men de kan säkert variera.

Hur känner du inför letrozol start? Jag känner oro samtidigt som man hoppas att de ska funka, läkaren lät hoppfull och att de var god chans, men även att vi skulle försöka fram till sommaren innan ivf blir vårt alternativ.lycka till och hoppas att du får plussa snart!

Åh vad spännande :) ja, det känns som en hel evighet att invänta mensen nu, vill ju komma igång direkt.

Känner precis som dig, men försöker bara hålla hoppet uppe att allt ska gå vägen.

Läkaren trodde inte det skulle bli några bekymmer för mig heller, men skulle det inte blir något plus nu på tre cykler så ska både jag och sambon göra återbesök. Då ska han få lämna prover och så får vi ta det där ifrån.

Stort lycka till själv, håller tummarna :)
  • Mn91
    Anonym (Li) skrev 2019-12-05 20:26:32 följande:

Vi har försökt lite till o från, jag tog 4 kurer förra året utan resultat men några månader senare blev jag gravid spontant, slutade i missfall. Nu körde jag med letr igen blev gravid efter första kuren men slutade i missfall efter missfallet började jag igen vilket var förra månaden det tog sig inte nu har jag ätit andra kuren och är på cd 14 ingen äl än enligt ältester. Men håller tummarna att det tar sig men oxå att jag får behålla det oxå.

Oj tråkigt att höra :( håller tummarna för dig att det blir ett plus och att det kommer en liten nästa år.
  • Mn91
    Nilee84 skrev 2019-12-06 09:21:43 följande:

Välkommen till tråden! Fick barn med dubbel dos 5-9, men nu när vi försöker med syskon sa min gyn (han verkar mycket kunnig) att 3-7 är det nya, det ordinerar han till alla. Kanske värt att diskutera med din gyn iaf! Jag, och många andra, blev iofs gravid på 5-9 :)

Tack så mycket :) okej, jag ska ta enkel dos nu tre månader 5-9. För min gyn sa ingenting om att man kunde ta 3-7, kan vara värt att ta upp det med honom om det inte funkar nu första gångerna.

Stort lycka till och hoppas du plussar snart :)
  • Mn91
    Anonym (Li) skrev 2019-12-06 10:31:25 följande:

Tack! Önskar dig det samma hoppas det hår fort. :)

Tack :) tänkte på det här med biverkningar på letrozole, har läst någon som känt av men vet ej hur vanligt det är. Fick du några biverkningar av det?
  • Mn91

Känner att jag måste få skriva av mig lite.. skulle börjat med min första kur med letrozole denna månaden. Just nu känns det väldigt hopplöst. Mensen är 4 dagar sen men gravtesten visar negativt så det verkar helt enkelt som att mensen bestämt sig för att hoppa över denna månaden bara för att man skulle börja behandlingen nu.. känner mig så less på allt just nu :( :(

• Mn91
    Anonym (Mia) skrev 2020-01-29 22:14:42 följande:

Inga fler hör inne som vet?:)

Är nu på cd 30, Molvärk i magen och ömma bröst. Hoppas innerligt att testet visar något denna gången. Upplevt sen ägglossning efter letrozole som jag tog cd 5-9. Fick stegring runt cd 19.
  • Mn91

Cd 31 igår och hade hoppet uppe. Idag slogs man ner i botten när mensen dök upp som ett brev på posten. :(

Införskaffat en monitor från clearblue och hoppas på att få bättre koll på ägglossningen då jag känner att jag inte blir det minsta klok på de vanliga stickorna.. Nu är det bara att börja räkna dagarna för att sedan påbörja kur nr 2 med letrozole.

• Mn91

Cd 31 igår och hade hoppet uppe. Idag slogs man ner i botten när mensen dök upp som ett brev på posten. :(

Införskaffat en monitor från clearblue och hoppas på att få bättre koll på ägglossningen då jag känner att jag inte blir det minsta klok på de vanliga stickorna.. Nu är det bara att börja räkna dagarna för att sedan påbörja kur nr 2 med letrozole.

• Mn91
    Anonym (Mia) skrev 2020-02-02 22:39:03 följande:

Fy! Kämpa!! Fick du något utslag alls på dina äggloasningstest?

Tack, kommer aldrig sluta kämpa även som man känner sig nedslagen emellanåt!

Ja jag fick ju tydlig stegring runt cd 19..

Nu är det bara att invänta cd 5 på torsdag och börja med nästa kur!
  • Mn91
    Mikkans skrev 2020-02-03 18:03:37 följande:

Håller verkligen mina tummar nu!

Tack så mycket! Håller mina tummar för dig med!

Såg att du körde med clear blue monitor. Tycker du den funkar bra? Har nämligen beställt en som kommer i morgon :)
  • Mn91
    Mikkans skrev 2020-02-03 20:51:23 följande:

Tycker den är toppen. Men nu kör jag igång med en utredning som startade idag så den hamnar lite åt sodsn ett tag. Mest fokus är på att överlva min äggledarspolning...

Okej,jag hoppas den kan göra en lite klokare.

Jaså, ojdå! Önskar dig lycka till och hoppas det går bra med spolningen :)
  • Mn91

Förra cykeln fick jag stegring på vanliga ägglossningsstickor runt cd 19. Men mensen kom som ett brev på posten cd 31.

Införskaffade mig en clearblue monitor och den indikerade på stegring idag på cd 12, kan det verkligen skilja på så lång tid mellan gångerna? Eller är det jag som kanske läst av stickorna fel förra månaden och missat ägglossning?

• Mn91

Inne på tredje försöket med letrozole, blir det inget plus denna gången så var planen att sambon ska lämna prov och se om det är lönt att köra en period till med tabletterna. Blir det inget resultat nu så blir det ändå lång väntan då läkaren ej vill ta in oss under denna virus tiden som är just nu :( frustrationen är total :(

Svar på tråden Letrozol - följas åt?