Letrozol - följas åt?
Hej!
Jag är en som har "PCO tendenser" enligt gynekologen. Slutade med ppiller. 2 mens på 9 mån, fick provera i typ 7 mån men blev ingen ÄL. Så jag har fått letrozol. Ätit en kur. Var inne på VUL cykeldag 11 och gynekologen såg liksom lite tveksam ut (förstår inte varför) och sa nåt i stil med "här ser det som en möjlig kandidat, som att det kan vara en bra blåsa på gång". O så mätte han och sa att den var 10mm. Så förstår inte... Såg han en eller inte, och om inte varför mätte han. Men hans tveksamhet kunde jag förklara med att det ändå var tidigt i cykeln? Så fick komma tillbaka idag, cykeldag 15. Och då såg han återigen så tveksam ut... Typ... "Ser ut som den redan släppt?? Hmm.. eller...? " Och så sa han att jag skulle avvakta, ta gravidietsteat om 3 veckor. Om negativt test och ingen mens skulle jag börja med provera igen och fortsätta med letrozol dag 3-7. Men om medicinen funkade och ägget släppte som han sa.. varför då dubbla dosen letrozol? Uh jag känner att man aldrig har tid att prata med sina läkare. Känns som att det alltid är en timer... Tar massor av ägglossningtest enl beskrivning osv men jag har typ alltid ljusrosa test när jag än mäter. Funkar absolut inte för mig. Mäter ofta två ggr per dag tom..
Har ni vart på VUL där de liksom kunnat konstatera att ägget släppte? På ett säkert sätt? :)