• Evelinaaan

Letrozol - följas åt?

Anonym (Mia) skrev 2020-01-28 07:16:18 följande:

Ni som käkat Letrozol. På vilken dag blrhade era ägglossningstest stegra. Är idag på dag 13/14 åt letrozol cd 3-7. När borde jag kunna vänta en stegring? Är helt symptomfri vad de gäller en eventuell ägglossning.

Jag fick ägglossning dag 18 på kvällen och dag 19 hela dagen sedan på kvällen kände jag molvärk i några timmar som att det jobbade för att släppa iväg ägget.

Men var uppmärksam och testa ofta när du ser att det börjar närma sig, för dag 18 på morgonen så hade jag negativt så det kan ändras på några timmar. Har du blanka test eller kan du se om teststräcket blir starkare var dag?
  • Evelinaaan
    Anonym (Mia) skrev 2020-01-28 16:11:07 följande:

Tack snälla för svar! Jag kör clear blue monitor där man testar en gång om dagen men igår började jag kompletera med vanliga stickor morgon och kväll för att inte missa en eventuell stegring. Okej, men ändå 5 dagar kvar till dag 18 för mig så det är ju ett tag kvar, behöver inte oroa mig ännu.

Okej va bra då lär du ju inte missa den! Den kommer, det är många som får lite senare äl med letrozol vad jag läst mig till :)
  • Evelinaaan
    33villbligravid skrev 2020-11-16 07:59:57 följande:

En fråga har jag också: Tar alltså dubbeldos. Ska man ta tabletterna morgon + kväll eller kan man lika bra ta två samtidigt? Minns inte hur jag gjorde då för tre år sedan :)

Tänker att kanske bättre ta dem utspritt men hur brukar ni andra som tar dubbeldos göra?

Får fortfarande upp notiser i denna gruppen o kikar in ibland, jag skrev nog här för ca 10 månader sen.. jag blev gravid på andra kuren, körde dubbeldos då och tog båda tabletterna samtidigt. Nu sitter jag här med min 3 veckors gamla dotter i famnen och ammar, om det kan ge lite hopp <3
Svar på tråden Letrozol - följas åt?