• Nicciz

Letrozol - följas åt?

Clemmentina skrev 2019-07-30 21:07:09 följande:

Spännande! Har du några tecken på att ägglossning är på gång? Jag har haft molvärk i ena äggstocken i snart en vecka och även haft blinkande test på CB digitalt äl-test sen förra tisdagen. Det känns lite som att tabletterna inte funkade den här månaden.

Jag fick faktiskt ett ganska starkt ÄL test idag vid kl 16. Sen testade jag ikväll också men då var det mycket svagare så ev missade jag när strecket är lika starkt som kontrollstrecket vilket borde varit imorse. Vad tror ni?

• Nicciz
    Clemmentina skrev 2019-08-01 07:36:32 följande:

Jag har liten erfarenhet av den typen av äl-test men det verkar ju som att du kanske hade en kort stegring. Har du några andra känningar för äl? Min gyn sa att jag inte kan räkna med att få positivt äl-test med Letrozol. Mitt digitala test fortsätter blinka. Har testat alldeles för länge nu...kommer ta ett sista test i eftermiddag sen ger jag upp och hoppas mensen kommer nästa helg även om äl uteblev. Jag har inte fått någon temphöjning så äl har inte varit.

Ja det kan ha varit en kort stegring. Hade lite ont i magen igår så något hände ju. Om det var ÄL eller inte får visa sig hos gyn på måndag. Hoppas du får positivt, annars är det väl bara att vänta in mensen och hoppas på nästa måndag. Håller tummarna!
  • Nicciz
    Clemmentina skrev 2019-08-02 23:04:40 följande:

Jag fick positivt äl-test igår kväll. Jag har haft rejält med ont i tjejmagen idag så tror äl är idag. Hoppas du också hade äl! Är det vul du ska göra på måndag?

Vad roligt! Då har vi båda åtminstone en chans Ja, jag ska göra VUL på måndag. Vet inte alls hur de kan se om jag haft ÄL eller inte. Någon som vet?
  • Nicciz
    oshark skrev 2019-08-03 11:24:25 följande:

På VUL brukar de kunna säga att det ser ut som om du har haft ÄL eftersom de inte ser någon stor äggblåsa och de ofta då kan se en tjock slemhinna.

Jaha, jag förstår. Då får jag hålla tummarna! Kan de se det 5 dagar efter ÄL också? Det finns ingen tidsgräns?
  • Nicciz
    oshark skrev 2019-08-03 15:59:01 följande:

Jag var på VUL ÄL+8 och hon sa att jo jag hade nog haft ÄL. Var osäker då jag dippat i temperatur mycket mer än vanligt. Men hon såg ingen gulkropp (det kan de göra ibland om man precis haft ÄL) utan bara en tjock och fin slemhinna och att jag inte hade några blåsor som såg ut att vara i utvecklingsskedet, vilket också kan tyda på att man haft ÄL. ÄL+12 plussade jag!

Okej, tack för nyttig info. Hade ingen aning om detta! Får hålla tummarna för att de ser något på måndag Hoppas jag också plussar! Vilken vecka är du i?
  • Nicciz
    oshark skrev 2019-08-03 17:28:01 följande:

V. 20 nu

Roligt, stort lycka till!
  • Nicciz

Listan

GlitterLina- dubbeldos letrozol 5-9/7 ÄL 20/7

Emphz - letrozol kur 4 - dubbelkur, gonal f 75 enheter i 6 dagar. Vul visade 2 äggblåsor. Ovitrelle. Fick positivt graviditetstest den 29/3 :)

Efterlängtadsen2014 - Börjar letrozolkur 3, 2/6. Sista tabletten 6/6.

Zey - letrozol kur 4, klar 6/3, inväntar vul 11/3. Ovitrille spruta 11/3, ägglossning 13/3. BIM 28/3

mallanbus - letrozol kur 3 klar 13/4, bim 3/5.

Ma18 - Letrozolkur 7, BIM 29/6

Lisun - Letrozol kur 2, sista tabletten tas 10/3

Lunne - Letrozol kur 6 4-8/8, BIM 29/8.

Waitress: Letrozol kur 1, enkeldos. UL äggblåsa 25 mm. ÄL mellan 3-5 april. BIM 20/4

Anonym JJ - Letrozolkur 2, dubbeldos sista tabletten togs 26/3

JordemorKattis - Letrozolkur kur 1. 1 tab/dag. UL 18/4, inga mogna ägg. Primolut. Letrozol kur 2. 2 tab/dag. UL 13/5. 4 mogna ägg. Rekommenderas inte att ha samlag. Letrozol kur 3. 1+2+1+2+1. UL 10/6.

Mican - Månad två med letrozol och mensen börjar komma igång, så snart dags att påbörja månad 3.

Clemmentima - Letrozol kur 1, börjar 13/6 och har VUL 24/6

amillak - Provera start 20/6 sedan Letrozol kur 1, 29/6-3/7, VUL 15/7. Plussade 24/7.

Agnianits - letrozol kur 2, började 24:e juni och har bim 20:e juli

Nicciz - Provera start 15-18/7 pga utebliven ÄL/mens. Letrozol kur 1, 21-25/7. BIM 17/8.

• Nicciz
    Clemmentina skrev 2019-08-05 12:03:56 följande:

Hur gick ditt vul? Kunde de bekräfta ägglossning? Fertility friend satte ut min ägglossning till i fredags.

VUL gick bra och de kunde bekräfta ägglossning. Är överlycklig! Han kunde tyvärr inte se mer än så men tyckte att vi hade gett det en bra chans med sex på rätt dagar osv. Tror du skälv att du hade ägglossning i fredags? Litar du på appen?
  • Nicciz
    Clemmentina skrev 2019-08-05 18:19:01 följande:

Åh vad skönt! :) Förstår att du är lycklig. Jag är rätt säker på att jag hade ägglossning i fredags. Positivt test i torsdags, rejält med molvärk i magen i fredags, och förhöjd temp tre dagar i rad sedan dess. Vi har bim båda två den 17:e! :)

Då håller vi tummarna för oss båda, och alla andra såklart. Jag har ju en lutealfas på 17 dagar så ÄL lite tidigare än dig. Tänkte testa på ÄL+8, men vet att det är tidigt men jag kan inte hålla mig. Sen väntar jag nog till ÄL+10. När ska du testa?
  • Nicciz
    Clemmentina skrev 2019-08-07 11:15:20 följande:

Jag har inte bestämt mig...vet inte om jag ska försöka hålla mig till 16-17 och se om tempen fortsätter att vara hög eller om jag ska våga testa tidigare. Äl+8 när är det? Imorgon? Spännande!

Menar du då till dag 16-17 efter ägglossning? Då brukar plussen vara starka så du kan nog testa innan. ÄL+8 är 8 dagar efter ägglossning och det är det för mig imorgon. Det är väldigt ovanligt att se något då men ev kan det vara en skugga. Några dagar efter det så börjar det synas på gravtest.
Svar på tråden Letrozol - följas åt?