Letrozol - följas åt?
Å nej, haha! Så typiskt!
Men jag tror inte att en tablett gör någon skillnad! Tid du en primolut också?
Å nej, haha! Så typiskt!
Men jag tror inte att en tablett gör någon skillnad! Tid du en primolut också?
Vad kul att läsa att det är några som har plussat här i tråden! :)
Jag påbörjar dubbelkur Letrozol idag, hoppas att det ger någon effekt denna gång! Fick dock tid till vul på cd 11 då det var fullt längre fram, hoppas inte det är för tidigt för att se om något ägg växt till sig bara.
Åh vad kul! Jag började också dubbelkur på letrozol 30/10 . Ska på vul cd10 så kommer göra det en dag innan dig. Gjorde vul på cd11 förra månaden och då såg de ett ägg på 15 mm så om det tar sig så ska de kunna se om något börjat växa redan på cd11. Håller tummarna att dubbelkur funkar för dig! Kram
Var på vul idag på cd, de fanns två ägg, ett på 10,2 mm och ett på 13,5 mm. Så troligen så sker ägglossningen om 5-6 dagar enligt läkaren :)
Vul idag cd 11 efter dubbeldos letrozol, största blåsan var bara 11 mm så det verkade inte lovande.. Nästa månad ska vi prova Gonal F istället - någon som kan dela med sig av erfarenheter kring denna spruta? Biverkningar? Hur många dagar behövde ni ta dem och vilken dos? Kanske får byta tråd nu :)
Är på cd8 och nu har jag börjat få blodblandade flytningar (ljusrosa). Inte mycket än så länge men verkar konstigt då min mens slutade för 4 dagar sedan. Kan det vara så att ägget lossnar redan nu? Hört att man kan få en liknande blödning då, har själv aldrig haft det. Har inte haft sex efter mensen så kan inte vara det heller.
Blir lite orolig för att det är något som är fel nu då jag känt värk i höger äggstock under och efter mensen.
Nej vet inte riktigt vad det var. Men har fått LH-stegring idag så blir ovitrelle-spruta ikväll. Hade en blåsa på 14 mm sist jag var och kollade (CD10) så får hoppas på att den växt. Hoppas din äggblåsa också växer till sig. Man vet ju aldrig, ibland är det segt i starten..
Nu är jag lite såhär jobbigt förvirrad igen.. Vul på cd 11 visade bara en blåsa på 11 mm (cd 18 idag) har ändå testat med äl stickor ifall att man skulle råka ha lite tur. Imorse vaknade jag vid kl 4 och var super kissnödig så jag kissade lite i en plastmugg och lät det stå tills jag gick upp vid kl 6 och testade då med Babyplans äl sticka -som visade positivt! Köpte CBs digitala och tog på eftermiddagen men då visade det bara en tom ring (höll mig då 4 timmar).. Testade en till Babyplan sticka direkt som nästan visade positivt igen, inte riktigt lika starkt som imorse men ändå inte långt ifrån.
Någon som har någon ide om detta? Tänkte först att det kanske berodde på att jag väntade 2 timmar imorse, men det blev ju ganska starkt i em också, konstigt när det digitala inte visar nått..
hm nej jag har också hört att det är bättre på eftermiddagen men har alltid kört på morgonen och det har ju ändå gett utslag förrut tänker jag, jag kan knappt hålla mig 4 timmar i vaket tillstånd så det blir sånt projekt, haha.. jag läste lite på cb?s hemsida igår dock och där stod det
?Ja, testet avläser dina individuella hormonnivåer och på den första dagen som du testar dig i varje cykel identifieras östrogennivån. Testet kan inte visa hög fertilitet den första testdagen eftersom det behöver bestämma din basnivå. Efterföljande tester utgår sedan från den här basnivån och när en tydlig ökning märks av östrogenet visas hög fertilitet. Testet visar då hög fertilitet tills det upptäcker LH-toppen och maximal fertilitet visas. Om en LH-topp upptäcks på första testdagen visas maximal fertilitet.?
så kanske därför det inte visade nått, får väll ringa och höra om jag kan få lämna blodprov och kolla progesteron annars. vill ju hellre ge letrozol en chans till om det nu funkar, skulle börja med gonal f annars nästa cykel men det känns ju mkt krångligare med mer läkarbesök osv. någon som provat gonal f här i tråden?
Efter ett år försök med Letrozol sen MA tog det sig till slut naturligt för oss utan Letrozol, två dagar efter att remissen för IVF skickades. Så nu hoppas vi bara att det ska gå hela vägen denna gång :)
Tack! Så svårt att slappna av när man inte kan göra annat än att vänta och se, men nu har jag lyckats ganska bra medan vi varit utomlands en dryg vecka i alla fall, och klarat mig utan fler spottings :)
Hur går det för dig denna månad, har du haft ÄL än?Tack! <3 Hur går det för er?
Igår kväll kom mensen här, det var sjätte misslyckade försöket. Jag har fått fler tabletter utskrivna och kommer köra en omgång till innan det blir ivf för oss.
Helt sjukt, tog ett tidigt test i måndags, BIM-2 och det var negativt så har ju funderat på varför jag varken får mens eller är gravid. Tog ett test nu och positivt??? Ägget har alltså lyckats fästa även fast jag nyligen fått reda på att förutom PCO har jag efter första grav ärrbildning/endo i livmodern. Hoppas nu att det håller hela vägen!! Lycka till all ni andra!! Och ta inte tidiga tester, hehe!
På julafton tog jag ett tidigt test och fick vårt plus. Finaste julklappen ??????????. Efter 2,5år av försök och två missfall i bagaget så tog det sig på 4:e försöket med letrozol (3:e med dubbeldos). Nu hoppas vi bara att vi får behålla det. Vi hade redan inbokat vul den 27/1 så då ska vi se om allt ser bra ut. Vet att det var en del andra som hade bim runt den 24:e. Hoppas ni också fick era plus ????