• Felicia3

Letrozol - följas åt?

Tog ett ÄL-test! Ville spara på gravtestet men de har tydligen lika känslighet.BIM torsdag Dvs 2 dagar kvar.var 2 streck men ett är svagt.har ni så innan mens på äl? Letar ev bara ngt att få vara glad över. Jag har för mig att jag haft så förr men nu blev jag osäker.

• Felicia3
    AnnaLinnea87 skrev 2019-10-22 13:06:13 följande:

Hej, Jag tog ovitrellespruta i 13/10 på kvällen och idag 22/10 så har jag börjat få värk som känns precis som mensvärk men brukar inte få denna så långt innan mensen kommer då jag har beräknad BIM på 28/10. 

Vi får hålla tummarna att detta är tecken på att det finns något därinne 

Hur känner du dig annars??

Åh hoppas det är Ngt för dig.jag testade ett väldigt svagt äl-test idag bim 24/10. Så jag är övertygad om att det inte tog. Är bara ledsen och arg.brösten har ändrat form/är stora men så blir det ju lätt ändå.Känner bara att det knappast fungerade den här gången.Illamående har lättat när sprutan gick ur.
  • Felicia3
    AnnaLinnea87 skrev 2019-10-23 10:54:01 följande:

Än är inte loppet kört. Jag plussade först på v.6+4 med min son. Har haft två missfall (v.6 och v.12) och då plussade jag på BIM-dagen båda gångerna så hoppas det blir ett sent plus för dig denna gången.

Jag har inga känningar alls längre, tycker kaffet smakar gott igen och brösten har inte blivit större. "Mensvärken" är borta, så tror det bara var sprutan som gjorde mig känslig. Försöker glädjas åt att jag i alla fall fått ägglossning denna gång, även om det ibland är svårt att se det positiva i att det inte resulterade i en graviditet. 

Håller tummarna för dig att du ett plus imorgon på BIM-dagen 

Åh tack fina du det tröstar faktiskt lite.jag plussade sent sist el det var 17 dagar minst efter äl tror jag.kändes sent Pga hade symtom men det slutade ju i missfall därför har jag fått för mig att det måste synas snabbt om det ska räknas haha dumt.Har sörjt i flera dagar så hoppas jag hanterar imorgon bättre då,haft en ok dag iaf.migränen smyger sig på så det talar för negativt med. Tack för orden <3
  • Felicia3
    qaswas122 skrev 2019-10-24 07:50:11 följande:

Jag plussade precis!!!!! Herregud vad overkligt.

Stort grattis<3
  • Felicia3
    AnnaLinnea87 skrev 2019-10-24 09:08:47 följande:

Har inte testat dom men kanske inte är ett spökstreck utan ett svagt. Ska du testa med något annat märke?? CB Digitala tycker jag varit bra de gånger jag fått svaga streck, hoppas hoppas på + för dig, då är det två i gruppen som fått det. Måste vara lyckomånaden 

Köpte ett CB digital men tar det nog först om någon dag. Bifogar bild på dagens test. Tyckte det var så jävla svårt att avgöra.Får hoppas turen smittar av sig.

• Felicia3

Jahapp jag var verkligen gravid,tog digitalt.lite orolig över att jag har dåligt med symtom och att hormonet verkar vara svagt för mig.borde vara v 4 enl mens men 3,3 enl NC-appen så jag blev lite nojjig när testet säger 1-2 v.

• Felicia3
    Nelle83 skrev 2019-10-26 08:55:11 följande:

Stort GRATTIS igen så fantastiskt!!

Va inte orolig! Veckorna på indikatorn är antal veckor från befruktning, alltså från ägglossning. Du är alltså i v 3-4!

Underbart

Åh tack ja då låter det ju logiskt<3 vågar inte riktigt vara glad men det kommer kanske med tiden.
  • Felicia3
    Vicktoria88 skrev 2019-10-30 16:33:45 följande:

Vad kul att läsa att det är några som har plussat här i tråden! :)

Jag påbörjar dubbelkur Letrozol idag, hoppas att det ger någon effekt denna gång! Fick dock tid till vul på cd 11 då det var fullt längre fram, hoppas inte det är för tidigt för att se om något ägg växt till sig bara.

Spännande! Lycka till sen :)
  • Felicia3
    okheei skrev 2019-10-30 17:31:26 följande:

Jag gör vul imorgon på cd 11, får se hur de går :)

Skriv hur det gick sen <3
  • Felicia3

Tror jag får missfall nu. Slutet på v 5.både brunt och rött blod,inte mkt men haft ondare i magen/livmodern.vårt andra missfall och isf får vi ingen hjälp på ytterligare ett år,kämpat över ett år redan,(15 mån el vad det är)Blir så knäckt.

• Felicia3
    AnnaLinnea87 skrev 2019-11-04 11:53:33 följande:

Hoppas att det inte är det, men förstår din rädsla. Haft två missfall sedan vi började försöka för 2,5 år sedan. Ett v.6 och ett v.12. Varför fick du letrozol? Tänker att är det något problem som ex att man inte får ägglossning så borde du ju inte behöva vänta ett helt år igen innan ni får testa.

Hoppas detta kan muntra upp - Min kompis fick ett par blödningar under sin graviditet med sin dotter, en stor runt v 8 och 15. Hade inte en blödning med sin tidigare son, men på sjukhuset kunde de inte se något fel och hon födde som sagt en fullt frisk flicka utan komplikationer ett par månader senare. 

Grejen är att jag har ju inte konstaterad pco tex,på alla prover såg allt bra ut.men hade äl strax innan besöket och inget ägg syntes vilket då,Vilket det borde gjort,sade även min app har svårt att kartlägga om jag fått äl.hormonerna beter sig olika olika månader dvs ibland får jag svullna bröst och förmodligen har jag fått äl då,men oftast får jag inte så.detta var en privat klinik,har inga papper där det står att min äl-strular.vi har försökt 1,5 år med ett tidigare missfall.Mensen har även hoppat en månad och innan vi började försöka hade den varit borta 2,5 år,kanske hade den 6 mån innan vi började försöka minns inte.haft lång cykel och lite kort lutefas men blev bättre efter första missfallet.får se om jag kan få papper/bevis på strulet så jag kan söka via landstinget ändå.men tvivlar på de vill hjälpa iom missfallet.

Jag känner mig inte speciellt gravid,inte gjort det så mkt alls den här gången.tycker ev brösten är lite mindre samt ömmar mindre.ilöamående kan jag inte räkna som tecken då jag har svamp i munnen och magkatarr.

Tack<3 betyder mkt att höra även om jag inte orkar hoppas.

Inväntar samtal från kliniken vi betalade för hjälp på samt kvinnokliniken,ev åker vi annars in på akuten imorgon annars.vill se så inget sitter fel iaf.sist hade jag blod i buken.

Beklagar dina missfall 3

Mina verkar ske i ungf samma vecka.
  • Felicia3

Hej! Ville mest berätta att det är ett MA för mig.Får stå ut med att vara gravid 1 v till annars tappar jag över 50 h till

På jobbet,har redan 50?sjuktimmar.Det som

Knäcker mig mest är att vi försökt över 1,5 År och nu troligt får försöka ytterligare ett År innan hjälp.Skulle varit v 8 nu och Gravhormonerna stökar än.min cysta hade krympt,så hoppas vi kan använda Letrozol när kroppen återhämtat sig. 3

• Felicia3
    minnie768 skrev 2019-11-22 10:10:36 följande:

Jag beställde från babyplan, det var dem jag hittade som mätte låga värden? Har du testat dem?

Tog ett test imorse som var toknegativt :( Mår fortfarande konstigt i kroppen och det känns precis som att jag är på väg att bli magsjuk eller få influensa.. Hade man vetat att det var pga en graviditet hade det inte varit någon fara, men just nu känner jag mig bara sååååå låååg :/Usch va tråkigt! :( Jag beklagar verkligen!!

Är det så att man inte får hjälp om man varit gravid inom 1 år? Även om du nu har en cysta som ställer till det?

Kram!

Ja precis.alla missfall räknas som lyckad graviditet,så då börjar väntetiden om.Hoppas de ska göra ett undantag nu Pga att vi blev det av hormonbehandling och inte ?naturligt? men kliniken ringde inte upp som de skulle.Får prova igen.Cystan skiter de i så länge den inte är 1 cm större vad jag fattat.Får se ska försöka ringa på tisdag när jag är ledig.kram
  • Felicia3
    AnnaLinnea87 skrev 2019-11-21 13:32:15 följande:

Vet någon på ditt jobb om att du var gravid och att ni försöker? Vet att det är en känslig fråga, men ibland så är det värt att berätta. Jag skrev till min chef när jag fick missfall i v.12 vad som hänt och att vi försökt länge så ville helst inte åka in till kontoret då jag helt plötsligt kunde börja gråta. Han gjorde klart att det var svårt för han som man att förstå men ville försöka stötta så bra det gick och det har verkligen hjälp så sjukt mycket i fortsatt planering att bli gravid eftersom man är  borta från jobb en hel del för att göra VUL och så vidare. Hoppas du känner att du vågar berätta och får samma stöd hos dina kollegor, för man behöver det verkligen i en sån här situation. Stor styrkekram till dig! 

Ja jag berättade allt för hela gruppen.de verkar inte förstå el veta hur de ska hantera det.

Jag tror inte min chef skulle acceptera tex VUL om jag inte är gravid möjligtvis,skulle jag behöva byta ett pass skulle jag antagligen kunna bli tvingad att jobba ändå om ingen vill byta.Vet inte om han accepterar sjukskrivning för en sån sak,tror inte det.jag var tvungen att ljuga när vi testade Letrozol först och behövde VUL så jag skyllde på magsjuka.

Skulle behöva kolla upp regler kring detta men vet inte vart jag vänder mig.
  • Felicia3
    Lunne skrev 2019-11-28 12:48:20 följande:

Jag beklagar :( <3 Skönt att ni fått svar nu i alla fall. Ska du ta Cytotec eller göra skrapning?

Dendär regeln om 1 år sen senast konstaterad graviditet för att få IVF via Landstinget är riktigt jobbig :( Vi åkte på den när jag fick MA förra året och denna gång plussade jag två dagar efter att remissen för IVF skickades, så jag vågade knappt boka tid för inskrivning först, men det går ju inte att vänta för länge i Stockholm om man inte vill ha sin BM långt ut från stan så jag får helt enkelt hoppas att det går vägen denna gång... Hoppas det går snabbare för er att lyckas nästa gång! Letrozol fick jag börja med utan någon väntetid, så det kanske är möjligt för er också?

Det blev cycotec! Hoppas vi kan få Letrozol via landstinget vi ska försöka iaf.ska skicka in journalkopior från livio till landstinget som bevis på att det inte var naturlig graviditet och att vi har problem.mest jobbigt att inte ha en plan nu och vänta på att gravtestet ska bli negativt osv.

Usch hoppas det går bra för er<3

Så typiskt att det blir sådär
  • Felicia3
    Lunne skrev 2019-12-06 15:26:09 följande:

Du kanske kan boka uppföljning för Cytotec (Då de kollar att allt är ute) via Landstinget och prata om Letrozol direkt med den läkaren?

Tack <3

Vi har valt att testa hemma.de kollar inte om allt är ute,enbart om gravtestet skulle vara positivt så gör de ultraljudskoll. vi har 1 h till sjukhus så onödigt att åka dit för bara ett gravtest om det nu skulle se bra ut,kan dessutom inte köra själv.Hitills har vi inte fått prata med ngn om hjälp via landstinget låter som om vi inte ska få det.vi ska skicka in journalkopior från livio till landstingets fertilitetsklinik iaf.försöka få hjälp.
Svar på tråden Letrozol - följas åt?