• AnnaLinnea87

Letrozol - följas åt?

Nelle83 skrev 2019-09-23 16:11:28 följande:
    Nej du har rätt! Jag ska inte ge upp helt än. Har inga ÄL-test kvar och är utomlands så får ligga på och hoppas att ett ägg släpper ändå :)

Va skönt att du har fått provera så mensen kommer. Jag åt en kur provera i januari. Hade en cykel i maj som var 50 dagar. Struntade i proveran då och väntade tills den kom av sig själv.

Får se hur det blir denna gång om jag inte får ägglossning..

Lycka till <3

Kram
    Åh vad skönt att vara utomlands. Bara ligga på och hoppas att ägglossningen är sen pga den också tagit lite semester ;)

Hur många dagar åt du Provera och hur många dagar efter du börjat kom en blödning för dig? Fick du några biverkningar?? 

Kram! 
  • AnnaLinnea87
    GlitterLina- mens 9/9 dubbeldos letrozol 11/9-15/9

Emphz - letrozol kur 4 - dubbelkur, gonal f 75 enheter i 6 dagar. Vul visade 2 äggblåsor. Ovitrelle. Fick positivt graviditetstest den 29/3 :)

Lunne - Letrozol kur 8 28/9-2/10, VUL 8/10, ÄL sannolikt 10/10, BIM 24/10. Det börjar kännas rätt hopplöst att nåt ska hända med bara Letrozol efter såhär många kurer tyvärr =/ Men alla mina prover för ny utredning togs om förra månaden så jag får svar på dem i samband med VUL, och mannen har tid inför att lämna prover senare i oktober, så vi får se om något visar nåt... 

Mican - Månad två med letrozol och mensen börjar komma igång, så snart dags att påbörja månad 3.

Clemmentima - Letrozol kur 4, 18-22 september

amillak - Provera start 20/6 sedan Letrozol kur 1, 29/6-3/7, VUL 15/7. Plussade 24/7.

Nicciz - Provera start 15-18/7 pga utebliven ÄL/mens. Letrozol kur 2 påbörjas med BIM 16/9. Gravid men MF 20/9.

Bonzo- Mens 16/9 Startar Letrozol kur 2, dubbeldos. Dag 3-7

Brooklyn - Letrozol första kuren med enkeldos 3-8/9, VUL 13/9

Nelle83. - Letrozol andra kuren 10-14/9 inväntar ägglossning mellan 19-22/9 BIM runt 28/9.

AnnaLinnea87 -  Letrozol kur 2, dubbeldos 1/10-5/10, VUL 9/10. 
  • AnnaLinnea87

Hej,

har två frågor/funderingar:

1. när började ni med ägglossningsstickor efter avslutad letrozolbehandling? Tar mina sista tabletter imorgon och har Vul på onsdag (dag 11). Ska man testa innan eller "slösar" man bara med testen då skulle ni säga?

2. Tar ni något annat, extra vitaminer eller liknande?? Något som ni kan rekommendera?

Ha en fin helg! Solig

• AnnaLinnea87

Hej,

har två frågor/funderingar:

1. när började ni med ägglossningsstickor efter avslutad letrozolbehandling? Tar mina sista tabletter imorgon och har Vul på onsdag (dag 11). Ska man testa innan eller "slösar" man bara med testen då skulle ni säga?

2. Tar ni något annat, extra vitaminer eller liknande?? Något som ni kan rekommendera?

Ha en fin helg! Solig

• AnnaLinnea87
    Nelle83 skrev 2019-10-05 13:24:08 följande:
    Hej :)

Va spännande med VUL :) Jag började med ägglossningsstickorna innan mitt VUL på CD 11. Just för att jag inte kunde låta bli. Jag fick utslag dagen efter VUL första omgången med Letrozol. Alltså på CD 12.

Det är svårt att säga om det är onödigt eller inte :) endel får ju ägglossning tidigare andra senare. Gör som du känner :) räcker säkert med att testa efter VUL.

Jag äter Apotekets Gravid + Omega 3 + Zink + Q10

Önskar dig detsamma!

Kram!
    ja det är med skräckblandad spänning till nästa VUL då det förra gången inte var en enda äggblåsa som växt trots enkelkur med Letrozol. Hoppas på minst 1 äggblåsa denna gång! 

När du fick ägglossning dagen efter VUL, hur stora och många äggblåsor hade du då? Bara lite nyfiken :)

Köper du Zink och Q10 tabletter på apoteket också? Speciellt märke? 

Stort lycka till och hoppas din mens var sen pga ett sent plus på stickan! <3 Håller alla tummar för dig!

Kram
  • AnnaLinnea87
    Nelle83 skrev 2019-10-07 18:08:21 följande:
    Ja det är nervöst att göra VUL. Tror att du har en fin äggblåsa <3

Jag fick utslag på ägglossningstestet dagen efter och ägglossning 2 dagar efter. Min äggblåsa var 15mm på CD 11. Min gyn sa att ägglossning skulle ske 4-5 dagar efter det. Blev som sagt efter 2 dagar. Misstänker att ägget inte var tillräckligt moget när det släppte.

Jag köper Zink på apoteket och Q10 beställde jag på någon sida på nätet. Ville ha 100mg kapslar. Äter 200mg om dagen.

Tack snälla va du är go.

Håller tummarna hårt för dig!!

Kram!
    Tack, då ska jag in och shoppa vitaminer så håller vi tummarna för oss båda! Skapligt nervös inför VUL imorgon så går in och skriver här efter :)
  • AnnaLinnea87
    qaswas122 skrev 2019-10-08 19:12:18 följande:

Idag är jag på CD 13, min andra omgång letrozol. Första gången enkeldos och ingen ÄL. Nu dubbeldos, och ska på ultraljud imorgon för att se hur det går med ÄL. 

Men!! Glad Jag har bra känsla denna gång, men försöker att inte få förhoppningar. Förra omgången var kroppen precis som vanligt, och fick ju inte ÄL. Kanske lite för mycket info, men igår hade jag konstiga, nästan lite gula flytningar. Idag däremot är de genomskinliga och elastiska, precis som man hör att det ofta är vid ÄL. Hoppas! Hjärta

Åh då är vi i samma sits! Skrattande Jag ska också in på VUL idag. Körde första enkelkuren letrozol förra månaden som inte resulterade i någon ÄL och tar därför dubbel denna gång. Låter som om din ÄL är på gång om du har ÄL-flytningar! inväntar mina då de än så länge inte kommit igång, men är "bara" på cd 11.

Hör av dig här hur det går!! Håller tummar och tår för er! Hjärta
  • AnnaLinnea87
    Nelle83 skrev 2019-10-08 20:17:25 följande:
    Iiih så spännande :)

Håller tummarna för dig i morgon!

Jaa du måste uppdatera här efteråt :)

KRAAAM
    Tack Hjärta Bara en timme kvar tills vi ska åka, vaknat till och från hela natten. Måste försöka släppa tankarna kring det men så svårt. Tror att jag är min egna största fiende i detta just nu. Hur som så började jag med vitaminerna igår också så hoppas på att de ska hjälpa mig till nästa gång om det inte skulle bli något denna gången. Tack för stödet! 

Kram
  • AnnaLinnea87

Nu har vi kommit tillbaka från VUL och hade en äggblåsa på 15 mm och hinna på 9,7 mm (cd 11) så fick rådet att börja med LH-test imorgon och om jag inte har fått något positivt test fram till måndag så bokade de in ett nytt VUL. Har även gått igenom Otrivellsprutan om vi får positivt test och min sambo fick prov-sticka mig med en tom spruta. Så skönt att de visade detta på plats då jag är otroligt spruträdd.

Även om det "bara" var en äggblåsa som växt och att den "bara" var 15 mm så känns det skönt att se att behandlingen börjar ta sig. Man får fira de små segrarna på vägen, annars skulle man bli helt sönder stressad. Glad

• AnnaLinnea87
    Nelle83 skrev 2019-10-09 10:22:52 följande:

Jag fick ingen ägglossning efter denna Letrozolkur. Mensen kommer inte heller. Pratade med gyn i måndags och han skrev ut Provera till mig för att framkalla mens. När mensen kommer så ska jag äta dubbel dos.

MEN nu till mitt dilemma. I måndags efter att jag pratat med gyn så fick jag ägglossningsflytningar så det smällde om det.. Har känningar i vänster äggstock. Inget utslag på ÄL-stickorna. Men känns verkligen som att ÄL är på G.. Jag har inte vågat börja med Provera. Om det nu är en väääldigt sen ägglossning (är på dag 32 idag) så vill jag inte störa min egna cykel. Visserligen superlång men ändå. Om det är ägglossning på gång så kommer ju mensen om 2 v av sig självt.. Usch jag vet inte vad jag ska göra.. Va skulle ni ha gjort??

Håller med "bonzo" orkar du så tycker jag du ska vänta och se om det var en sen ÄL som kom nu. Om stickorna inte visar något inom ett par dagar så kan du ju starta med Proveran då? Men du ska göra det som känns bäst för dig Hjärta

Kram!
Svar på tråden Letrozol - följas åt?