Hews skrev 2020-10-07 12:14:00 följande:
Håller verkligen tummarna för er! Jag tycker att tiden då mens närmar sig bara blir värre och värre för varje cykel eftersom jag liksom stålsätter mig för att bli besviken samtidigt som hoppet alltid finns där.
Efter att ha screenat hela nätet på tidiga tecken på graviditet har jag personligen landat i att många av de tidigaste tecknen innan bim är lite mer önsketänkande än verkliga. Är en gravid så blir ju tecknen bekräftade, men är en inte det så kan en bara skylla på "skengraviditet" eller dylikt. Så jag försöker att inte känna efter så mycket... Tempen däremot, är ju jobbigare. Funderar faktiskt på att inte tempa nu från ägglossning har skett fram till mens för att slippa den stressen.
Exakt sådär! Man vill att tiden mellan äl och bim ska gå fort, men när det närmar sig så blir det så jobbigt med alla tankar och känslor. Man vill leva kvar i det lilla hoppet som ändå finns där, o vet att allt rasar samman när mensen kommer.
De 2 senaste gångerna har jag sagt att jag ska sluta tempa efter äl. Men har jag kunnat hålla mig? Nopp... Jag vet ju hur stressad och manisk jag blir av tempande. Jag analyserar tempkurvan flera ggr om dagen. Skapar mer stress än vad som redan är. Men nästa månad MÅSTE jag lyckas låta bli alltså.
Min temp sjönk lite imorse. Bim idag men ingen mens än. Men precis som jag misstänkte så skedde nog min äl 1 dag senare än beräknat. Så inväntar mensen imorgon :(