• Anonym (Anonym JJ)

Letrozol - följas åt?

emphz skrev 2019-04-26 12:02:17 följande:

Tråkigt!! :( okej att vara ledsen, men på det igen!

Vilket försök var detta?

Jaa!! Blir så ledsen.

Tredje försöker..
  • Anonym (Anonym JJ)

Vilken dag i cykeln åker ni och kolla ägglåsorna med ultraljud?

Gör ni det endast en gång eller flera dagar samma cykel?

• Anonym (Anonym JJ)
    emphz skrev 2019-04-30 06:37:38 följande:

Vi verkar vara gravida!! Kan knappt tro det

Stoooort grattis!!!!! Så glad för din skull!!

Nu låter jag super okunnig men vad är skillnaden på gonal f & ovitrelle?
  • Anonym (Anonym JJ)
    emphz skrev 2019-05-02 12:17:58 följande:

Stort tack!! :)

Ovitrelle tog jag också, det är för ägget ska släppa. Gonal f är fsh hormon man tar i sprut form för att äggblåsorna ska mogna :)

Okej då förstår jag lite mer. Så när du tar Letrozol så växer dem alltså inte helt eller förstår jag fel? (Du behöver självklart inte svara om du tycker jag frågar för ?mycket?)
  • Anonym (Anonym JJ)
    emphz skrev 2019-05-03 19:01:13 följande:

Du får gärna fråga!

Precis, trots dubbeldos letrozol hände inget därför fick jag gonal f också :)

Tack snälla!

Avslutade min tredje letrozol-kur igår (dubbeldos). Håller tummarna att det går denna gång!!

Har ett barn sedan innan och han blev till med hjälp av ?endast? Letrozol dubbeldos och då gick det på första försöket.

Kan man be om att få testa Ovitrelle eller hur gjorde du eller hur kom ni fram till det?
  • Anonym (Anonym JJ)
    emphz skrev 2019-05-03 20:43:57 följande:

Går du inte på vul för att se hur äggblåsorna mognar?

Vår dotter blev till på enkeldos letrozol första försöket, syskon har varit svårare.

Ovitrelle verkar vara standard här. Fick det automatiskt

Jo men inte lika ?noga? nu som när vi fick vår son. Då gick vi cirka varannan dag tills man såg att dem blev tillräckligt stora osv.. nu går jag endast en gång runt CD 12. Sist så var två äggblåsor större och hon trodde jag skulle ha ÄL kommande söndag/måndag men den kom inte förrän på torsdagen.. så hade gärna velat gå på tätare koller eller få prova ovitrelle..
  • Anonym (Anonym JJ)

CD 14 idag och en äggblåsa på 16-17mm, nu håller vi tummarna!!

• Anonym (Anonym JJ)
    emphz skrev 2019-05-09 12:07:29 följande:

Så spännande!!

Jag håller tummarna för er. Hänger kvar här ett tag till, vill veta hur det går för er såklart!

Tack snälla! Ja super spännande!
  • Anonym (Anonym JJ)
    GlitterLina skrev 2019-05-10 11:22:40 följande:

Har du varit på vul än å tittat? :) :)

Var detta menat till mig eller Emphz?

Jag var iaf iväg igår och kollade på cd14, fanns en fin äggblåsa på cirka 16-17mm
  • Anonym (Anonym JJ)

Fick idag ett positivt ägglossningstest! JIPPI!

Min fråga är nu, ?räcker? det att vi har sex idag och imorgon eller ?ska? man även ha det på onsdag?

Frågar nämligen för att min man jobbat väldigt galna tider och det inte alltid är super lätt att hinna med en stund tillsammans.

Har även haft sex fredag, lördag, söndag, haft blinkande smiley på CB äl så vi har iaf legat i under helgen

Svar på tråden Letrozol - följas åt?