Felicia3 skrev 2019-10-11 14:04:15 följande:
Tack! <3Kanske ringer på måndag.har verkligen inte möjlighet att ringa idag då jag jobbar 24 h.Har inga raster och kan troligt inte gå undan.Sexet igår gjorde ont när han stötte i livmodern.Idag känner jag av det men mkt svagare.Ska vilket fall som helst ringa och fråga om det är normalt.Har känt av äl naturligt förr men inte så här mkt som det blev med sprutan.hoppad det går bra för dig och att du slipper få ont <3
Tog ut beskrivningen som man fick med Ovitrell sprutan och där stod det på biverkningar :
"Sluta använda Ovitrell och uppsök omedelbart läkare om du märker någon av följande allvarliga biverkningar - du kan behöva akut medicinsk behanadling:
........ Smärta i nedre delen av buken i kombination med illamående eller kräkning kan vara symtom på ovariellt överstimuleringssyndrom (OHSS). Detta är en vanlig reaktion (kan förekomma hos upp till 1 av 10 personer)."
Jag fick bara höra från min läkare att man använder sprutan en gång, finns det de som använder fler doser under en cykel? ... tänkte på att de skrev "sluta använda ovitrell" i texten?
Tycker ändå att du ska ringa din gyn eller 1177 och bara höra så att det är "normalt", skriv gärna sen vad de sa. Hoppas nu du slipper mer smärta och att all smärta som varit resulterat i ett plus om två veckor